تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ واکنش اردوغان، روحانی و روسیه
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ سخنگو: هیچ خبر جدیدی نیست/ واکنش اردوغان، روحانی و روسیه

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
دورتموند با شکست پاریسی‌ها به دیدار نهایی لیگ قهرمانان رسید

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

پروژه میلیون دلاری قطری‌ها برای قهرمانی در اروپا بار دیگر شکست خورد؛ پاری‌سن ژرمن با حضور امباپه هم نتوانست در ۱۸۰ دقیقه برابر دورتموند گلزنی کند و زنبور‌های آلمانی در خاک فرانسه جشن صعود گرفتند.

کد خبر: ۱۶۵۰۸۲
۰۸:۰۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

دیدارنیوز: دورتموند بار دیگر در ورزشگاه ومبلی انگلیس در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود.

دورتموند با برتری یک بر صفر در خانه پاری‌سن ژرمن (مجموعا ۲ بر صفر) موفق به حذف قهرمان لیگ یک فرانسه و صعود به دیدار نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد. در شبی که تیر دروازه دورتموند ۴ بار به لرزه درآمد، تک گل متس هوملس برای پیروزی شیرین و دراماتیک زنبور‌ها کافی بود تا آخرین ماجراجویی اروپایی امباپه در پاریس هم به سرانجام همیشگی برسد.

مدتی طول کشید تا حملات یاران پاری‌سن ژرمن روی دروازه حریف خطرساز شود و نیمه اول با نتیجه بدون گل به اتمام رسید. نیمه دوم با حملات برق‌آسا روی دروازه کوبل همراه بود، اما تک‌تک حملات میزبان در عین ناباوری از دست رفت تا ضربه سر هوملس به عنوان سومین گلزن مسن مراحل نیمه‌نهایی ادوار لیگ قهرمانان اروپا (بعد از رایان گیگز و ادین ژکو) حکم به صعود دورتموند بدهد.

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

شلیک‌های یاران پاریس به تیر دروازه رقبا در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۱۴ رسید. ضربه ویتینیا در دقیقه ۸۶ هشتمین تیر دروازه پاریسی‌ها در ۴ مسابقه رودررو مقابل دورتموند (ششمین مورد در دور نیمه‌نهایی) به شمار می‌رفت که بیشترین رکورد ثبت‌شده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست.

تک گل نیکلاس فولکروگ در مسابقه رفت دورتموند را صاحب برتری میلی‌متری کرد. با مصدومیت لوکاس هرناندس از ناحیه رباط صلیبی، گونسالو راموس و لوکاس برالدو به ترکیب اصلی تیم انریکه اضافه شدند، اما دورتموند بدون تغییر به پایتخت فرانسه رسید. بازی مطابق انتظار با حملات متوالی پاریس آغاز شد و زنبور‌ها از همان ابتدای کار به دنبال مدیریت بازی و استفاده کردن از ضد حملات تندوتیز بودند. نونو مندس که در مسابقه رفت کاملاً تحت تأثیر حرکات تکنیکی و انفجاری جیدون سانچو قرار داشت، این بار با چند توپ‌گیری در همان ابتدای کار نشان داد جو مسابقه در پاریس کاملاً متفاوت خواهد بود. سانچو البته با ۳ دریبل موفق در نیمه اول به رکورد ۲۵ دریبل در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا رسید که از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر بیشتر است.

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

شاگردان لوئیس انریکه در دقایق ابتدایی کاملاً کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند. توپ تا یک قدمی محوطه جریمه حریف می‌رفت، اما کمتر شاهد ایجاد موقعیت جدی گل و خطرسازی روی دروازه‌ها بودیم. تکل استثنایی متس هوملس از پشت سر یک موقعیت خطرناک را از چنگ یاران میزبان به در برد و همان توپ به یک ضد حمله دیگر در طرف دیگر زمین تبدیل شد.

کریم آدیمی به توپ رسید و فوراً شروع به فرار به سمت دروازه پاری‌سن ژرمن کرد. بال چپ سابق سالزبورگ با سرعت بی‌نظیر خود تا محوطه جریمه حریف هم رسید، اما شلیک تحت فشار او از بین مدافعان حریف با واکنش عالی جان‌لوئیجی دوناروما به جایی نرسید.

دیگر حملات ۲ تیم در نیمه اول بی‌حاصل بود تا بازیکنان با تساوی بدون گل به رختکن بروند. با آغاز ۴۵ دقیقه دوم، طوفان به پا شد. حمله سریع حکیمی از سمت راست ثمری بیشتر از کرنر نداشت و ارسال امباپه از سمت چپ با اثرگذاری سابیتزر، روی تیر دورتر و در مقابل زاویه خالی دروازه به وارن زئیر امری رسید. او محکوم به گلزنی بود، اما شلیک او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و از دست رفت.

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

پارک دپرنس چشم‌انتظار گل نخست پاریس بود، اما دورتموند با ضربه سر هوملس پیش افتاد. فشار آدیمی به پاس به عقب اشتباه مارکینیوش و اعلام کرنر انجامید. ارسال بلند یولیان برانت از سمت چپ روی تیر دورتر با پرش متس هوملس و ضربه سر مدافع وسط سابق بایرن همراه شد تا نتیجه یک بر صفر (مجموعاً ۲ بر صفر) شود. آخرین گل هوملس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به بازی مقابل شاختار دونتسک در فصل ۱۳-۲۰۱۲ برمی‌گشت؛ فصلی که در نهایت به صعود زنبور‌ها به مسابقه نهایی در ومبلی منجر شد. او همچنین با ۳۵ سال و ۱۴۳ روز مسن‌ترین گلزن آلمانی در مراحل حذفی ادوار لیگ قهرمانان اروپا نام گرفت.

پاریس برای جبران حمله کرد، اما موقعیت‌های متوالی این تیم به استفاده از شکاف‌های دفاعی حریف و شلیک ضربه پایانی منجر نمی‌شد. شلیک دیدنی نونو مندس از پشت محوطه جریمه می‌توانست پاریس را در آستانه بازگشت قرار دهد، اما این ضربه با برخورد به تیر عمودی دروازه گرگور کوبل از دست رفت. فریاد‌های امیدوارانه هواداران، اما همچنان ادامه داشت.

حرکت پرسرعت دمبله و ویتینیا از سمت راست، پاس عرضی برای گونسالو راموس را در پی داشت، اما شلیک نهایی مهاجم ملی‌پوش پرتغال به بالای دروازه رفت. تکل بلند و ناموفق هوملس روی پای عثمان دمبله در مرز محوطه جریمه باعث شد داور مسابقه به نقطه پنالتی اشاره کند. دانیله اورساتو البته فوراً نظر خود را با اعلام ضربه آزاد چسبیده به دست محوطه جریمه عوض کرد که ثمری برای پاریس نداشت.

ناکامی دوباره پروژه قطری‌ها؛ زنبورها در فینال

سیلاب حملات پی‌درپی و پرفشار پاریس با قدرت ادامه داشت و دفع ناقص مدافعان دورتموند حکیمی را صاحب موقعیت کرد. پاس عرضی او به امباپه رسید، اما شلیک چکشی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با برخورد به تیر افقی به بیرون رفت. ۲ دقیقه بعد نوبت به ویتینیا رسید تا با یک شلیک برق‌آسا از پشت محوطه جریمه دروازه کوبل را تهدید کند. این ضربه هم با وجود تسلیم شدن کوبل به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد تا بازی با همان برتری یک بر صفر دورتموند (۲ بر صفر در مجموع ۲ مسابقه رفت و برگشت) به پایان برسد.

دورتموند بعد از ۱۱ سال بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و قصه اروپایی فصل آخر امباپه در پاریس خاتمه یافت. رئال مادرید در دیگر دیدار این مرحله امشب میزبان بایرن مونیخ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی