تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیح داد

نگرانی طلافروشان؛ مالیات چقدر است؟

مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به نگرانی طلافروشان پیرامون تغییر در مالیات پرداختی اعلام کرد: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، در واقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵۰۶۱
۱۷:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مالیات طلا چقدر است؟

دیدارنیوز: یک مقام مسوول گفت: اگر مؤدیان طلا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، به سبب وب‌سرویس میان وزارت صمت و سازمان مالیاتی، نیازی به درج دوباره اطلاعات در سامانه مؤدیان نیست.

مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره برخی از شبهات مطرح شده در خصوص ثبت صورت‌حساب الکترونیک فعالین بازار طلا و جواهر کشور اظهار کرد: در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی مبنی بر الزام صدور حساب الکترونیکی، سازمان امور مالیاتی به‌تمامی مؤدیان از جمله فعالین بازار طلا و جواهر این اختیار را داده است که اطلاعات خود را تنها در یک سامانه ثبت نمایند.

وی ادامه داد: اگر در سامانه جامع تجارت صورت‌حساب الکترونیک طبق قواعد سازمان امور مالیاتی صادر بشود و این صورت‌حساب به سامانه مؤدیان منتقل بشود، دیگر عملاً نیازی برای ثبت مجدد آن از سامانه مؤدیان نخواهد بود، به بیانی ازآنجایی‌که وب‌سرویسی بین سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی برقرار شده است، بارگذاری مجدد اطلاعات نیازی نیست.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هرگونه تخطی در خصوص عدم ثبت صورت‌حساب الکترونیکی را مساوی با جریمه دانست و گفت: درصورتی‌که مؤدی اطلاعات خود را ثبت نکند، مطابق با قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون پایانه‌های فروشگاهی برای وی جرایمی در نظر گرفته می‌شود، به‌عنوان جریمه ۹ درصدی از اصل قیمت طلا یکی از موارد نادیده گرفتن ثبت اطلاعات شناخته می‌شود.

موحدی بک‌نظر در پاسخ به نگرانی طلافروشان پیرامون تغییر در مالیات پرداختی نیز اعلام کرد: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، درواقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی