تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
در رفح چه خبر است؟

ادعای اسرائیل درباره پاسخ حماس/ ورود تانک‌ها و بمباران شرق رفح +ویدیو

باوجود پاسخ مثبت گروه حماس به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه، اسرائیل همچنان بر طبل جنگ‌طلبی و حمله به رفح می‌کوبد و شب گذشته (دوشنبه) خبرهایی از بمباران شرق رفح منتشر شد.

کد خبر: ۱۶۵۰۱۵
۰۸:۲۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ادعای اسرائیل درباره پاسخ حماس/ شرق رفح بمباران شد +ویدیو

دیدارنیوز: پس از اعلام یک مقام آگاه در دولت اسرائیل مبنی بر این که پاسخ حماس به پیشنهاد توافق آتش‌بس «غیرقابل قبول» است دولت اسرائیل نیز به این موضوع اذعان کرد.

به نقل از العربیه، دولت اسرائیل شامگاه دوشنبه هفدهم اردیبهشت اعلام کرد هرچند موافقت حماس خواسته‌های اسرائیل را برآورده نمی‌کند، تل‌آویو هیئتی را برای دیدار با میانجی‌گران و بررسی پیشنهاد آتش‌بسی که حماس با آن موافقت کرده است، خواهد فرستاد.

در پی دریافت پاسخ حماس و بررسی آن در نشست کابینه جنگ اسرائیل، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد هرچند موافقت حماس خواسته‌های تل‌آویو را برآورده نمی‌کند، اسرائیل هیئتی را برای دیدار با میانجی‌گران خواهد فرستاد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که کابینه جنگ اسرائیل با اجماع بر ادامه عملیات نظامی در رفح با هدف تشدید فشار بر حماس به موازات انجام مذاکرات برای پیشبرد تلاش‌ها جهت آزادی اسرا و تحقق اهداف اعلام شده جنگ، تاکید دارد.

این تحولات پس از آن است که جنبش حماس شامگاه دوشنبه از طریق اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این گروه، موافقت خود را با پیشنهاد توافق آتش‌بس در غزه به شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر به عنوان طرف‌های میانجی‌گر ابلاغ کرد.

اعلام این خبر توسط گروه حماس علاوه بر شادی مردمی در دو طرف متخاصم استقبال گسترده دیگر طرف‌ها را به دنبال داشت.

آوارگان فلسطینی در غزه با شنیدن این خبر به شادی و ابراز خوشحالی پرداختند و برخی اسرائیلی‌ها و خانواده‌های گروگان‌ها برای اعمال فشار‌های بیشتر بر دولت نتانیاهو برای موافقت با توافق تبادل گروگان‌ها به خیابان‌ها ریختند و ضمن سر دادن شعار‌هایی اعتراضی با پلیس در تل‌آویو درگیر شدند.

از سوی دیگر، تانک‌ها و نیرو‌های زرهی و پیاده ارتش اسرائیل به طور محدودی در شهر رفح پیشروی کرده و جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی را در شرق رفح به شدت بمباران کردند.

قرار است سه‌شنبه در قاهره هیئت‌های دو طرف متخاصم با وساطت قطر و مصر و سرپرستی ایالات متحده آمریکا به مذاکرات درباره توافق ادامه دهند.

بمباران شرق رفح توسط اسرائیل

اسرائیل به‌رغم موافقت حماس با پیشنهاد توافق آتش‌بس با تاکید بر این‌که مذاکرات را به موازات عملیات نظامی در رفح پیش خواهد برد، شامگاه دوشنبه هفدهم اردیبهشت پایگاه‌های حماس را در شرق شهر رفح به شدت بمباران کرد.

شب گذشته در رفح چه گذشت؟

به نقل از بی بی سی، دریافت اخبار و جزییات دقیق از آنچه دوشنبه شب و پس از حملات اسرائیل به رفح روی داده، دشوار است.  

تا اینجا می‌دانیم که ارتش اسرائیل از آغاز «حملات هدفمند» خود در شرق رفح خبر داده و همزمان به حدود ۱۰۰ هزار غیرنظامی جنگ‌زده اسکان داده شده در این منطقه هشدار داده که باید فورا آنجا را تخلیه و به سوی مناطق تعیین شده در خان یونس بروند.  

خبرگزاری آسوشیتدپرس دوشنبه شب گزارش کرد که تانک‌های اسرائیلی در مسیر رفح و جاده‌ای که بسیار نزدیک به مرز مصر با غزه است رصد شده‌اند - هر چند بی‌بی‌سی قادر نیست مستقلا این اخبار را تایید کند.  

تصاویری از نورانی شدن آسمان رفح هم روز دوشنبه مخابره شد که یک امدادگر پزشکی ارسال کرده بود. این تصاویر می‌تواند از دخالت نیرو‌های زمینی ارتش اسرائیل در حمله به شرق رفح حکایت داشته باشد که با شلیک منور قصد روشن کردن لحظه‌ای مناطقی را داشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی