تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
بورل می‌گوید اسرائیل باید از حمله زمینی به رفح صرف‌نظر کند

حملات هوایی اسرائیل به شرق رفح/ تشکیلات خودگردان: آمریکا مداخله کند/ واکنش فرانسه و بورل

ارتش اسرائیل در ادامه جنایات و وحشی‌گری خود در شهرهای فلسطینی، به شرق رفح حمله هوایی کرده و در این میان، تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مداخله آمریکا برای جلوگیری از «قتل‌عام» در رفح شده است.

کد خبر: ۱۶۴۹۹۸
۱۷:۴۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حملات هوایی اسرائیل به شرق رفح/ تشکیلات خودگردان: آمریکا مداخله کند

دیدارنیوز: منابع امنیتی فلسطینی و شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که ارتش اسرائیل روز دوشنبه مناطقی در شرق رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این حملات مواضعی در مجاورت فرودگاه غزه و در حومه محله السلام در شرق رفح را هدف قرار داده‌اند که باعث انفجار‌های بزرگ و وارد آمدن خسارات قابل توجه به سازه‌های مجاور شده است.

هنوز هیچ آماری از تلفات احتمالی گزارش نشده است.

صبح امروز و قبل از شروع حملات، ارتش اسرائیل از مردم غیرنظامی ساکن نواحی شرقی رفح خواسته بود محله سکونت خود را ترک کنند.

ارتش اسرائیل: شمار کشته‌شدگان حمله راکتی حماس به کرم‌شالوم به ۴ نفر افزایش یافت

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که شمار سربازان کشته‌شده ارتش این کشور در جریان حمله راکتی شاخه مسلح به اطراف منطقه کرم‌شالوم به چهار نفر افزایش یافته است.

این حمله روز یکشنبه صورت گرفت و طی آن ۱۴ راکت توسط گردان‌های قسام از سوی شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه به سمت کرم‌شالوم شلیک شد.

برخی منابع گفته‌اند که هدف این حمله یک پایگاه نظامی ارتش اسرائیل در منطقه کرم‌شالوم بوده است.

مقامات اسرائیلی پیش‌تر گفته بودند که در پی این حمله سه نیروی نظامی این کشور کشته و ۱۲ تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گزارش ارتش اسرائیل، سربازانی که در این حمله جان باخته یا مجروح شدند وظیفه حراست و نگهبانی از تجهیزات سنگین، تانک‌ها و بولدوزر‌ها در منطقه کرم‌شالوم بر عهده داشتند.

فرانسه: کوچ اجباری غیرنظامیان «جنایت جنگی» است

دولت فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با حمله بزرگ ارتش اسرائیل به رفح که شواهد حکایت از قریب‌الوقوع بودن آن دارد، اعلام کرد.

وزارت خارجه فرانسه خواستار توقف هرگونه عملیات در این راستا از سوی ارتش اسرائیل و نیز جلوگیری از کوچ اجباری آوارگان فلسطینی شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبر ضمن اعلام مخالفت قاطع کشورش با حمله ارتش اسرائیل به رفح، یادآور شد که «آوارگی و کوچ اجباری یک جمعیت غیرنظامی از دیدگاه حقوق بین‌الملل جنایت جنگی محسوب می‌شود.»

بورل: اسرائیل باید از حمله زمینی به رفح صرف‌نظر کند

مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار توقف هر گونه تصمیم از سوی اسرائیل برای انجام عملیات بزرگ نظامی در رفح، مامن صد‌ها هزار آواره فلسطینی شد.

جوزپ بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، فراخوان تخلیه غیرنظامیان از رفح توسط ارتش اسرائیل را زمینه‌ساز شدت گرفتن بیشتر جنگ و وخامت اوضاع انسانی دانست و آنرا «غیرقابل» خواند.

این دیپلمات بلند‌پایه اروپایی در ادامه تاکید کرد که اسرائیل باید از حمله زمینی (به رفح) صرف نظر کند و تن به اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل بدهد.

وی در پایان یادآور شد که اتحادیه اروپا به همراه جامعه بین‌المللی «می‌تواند و باید برای جلوگیری از چنین سناریویی اقدام کند.»

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مداخله واشنگتن برای جلوگیری از «قتل‌عام» در رفح شد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه از آمریکا خواست با مداخله در بحران غزه از تهاجم زمینی پیش‌بینی شده ارتش اسرائیل به رفح جلوگیری کند.

همزمان اسرائیل پیش از آغاز چنین حمله‌ای که از قبل وعده آن را داده بود صبح روز دوشنبه از صد‌ها هزار آواره فلسطینی ساکن در شرق رفح خواست فورا این منطقه را تخلیه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطینی، ریاست تشکیلات خودگردان ضمن اشاره به تشدید رایزنی‌ها و گفتگو‌های فشرده با شرکای بین‌المللی اعلام کرد که از ایالات متحده می‌خواهد برای جلوگیری از کشتار و قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی در رفح که می‌تواند عواقب بسیار خطرناک به همراه داشته باشد، مداخله کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی