تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
حمله خونین دیگری در راه است؟

اسرائیل از فلسطینی‌‌ها خواست شرق رفح را تخلیه کنند

پس از حملات وحشیانه و کشتار ارتش اسرائیل در شهر غزه، تل‌آویو از غیرنظامیان فلسطینی خواست، شرق رفح را تخلیه و به منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی و خان‌یونس بروند.

کد خبر: ۱۶۴۹۷۱
۱۰:۵۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

اسرائیل از فلسطینی‌‌ها خواست شرق رفح را تخلیه کنند

دیدارنیوز: ارتش اسرائیل که شهر غزه را به یک ویرانه تبدیل کرده، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از غیرنظامیان فلسطینی خواست، شرق رفح را تخلیه و به منطقه «بشردوستانه گسترده» در المواصی و خان‌یونس بروند.

به نقل از العربیه، این منطقه از سوی ارتش اسرائیل به عنوان منطقه امن برای غیرنظامیان فلسطینی در نظر گرفته شده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در توئیتی از آوارگان فلسطینی در رفح خواست که از رفتن به سمت شهر غزه خودداری کنند؛ چرا که به ادعای او این شهر همچنان یک منطقه جنگی خطرناک است.

او همچنین از فلسطینی‌ها خواست که به شمال غزه یا به حصار امنیتی شرقی و جنوبی نروند.

اطلاع‌رسانی به سازمان‌های امدادی

ارتش اسرائیل به‌رغم آغاز هشدار به فلسطینی‌ها برای تخلیه شرق رفح، اما هنوز به طور رسمی آغاز حمله را اعلام نکرده است.

به گزارش روزنامه «هاآرتص»، ظاهرا ارتش اسرائیل سازمان‌های امدادی بین‌المللی و فلسطینی را از جزئیات تخلیه شرق رفح مطلع کرده است.

در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که «هر گونه عملیات نظامی احتمالی اسرائیلی در رفح باید شامل یک طرح قابل اعتماد برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی باشد».

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا، متحد نزدیک اسرائیل، نگرانی خود را نسبت به امنیت صد‌ها هزار فلسطینی که در رفح متمرکز شده‌اند، ابراز کردند.

سازمان ملل بار‌ها تأکید کرده است که هیچ مکان امنی در کل غزه برای پناه دادن به آوارگان فلسطینی وجود ندارد.

بیش از دو میلیون فلسطینی در نتیجه جنگی که هفت ماه است ادامه دارد به شهر رفح پناه برده و در شرایط بد انسانی به سر می‌برند.

در حالی که هنوز ابهاماتی پیرامون «مناطق امن» مورد ادعای اسرائیل وجود دارد، تل‌آویو تاکید می‌کند که در حال آماده شدن برای تخلیه غیرنظامیان در رفح است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی