تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
شبکه قطری می‌گوید هدف پنهان کردن «حقایق جنگ در غزه» است

پلیس اسرائیل به دفتر شبکه الجزیره یورش برد

ساعتی پس از آنکه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که فعالیت شبکه الجزیره را به حالت تعلیق در می‌آورد، پلیس به دفتر این شبکه یورش برد و بنابر گزارش‌ها تجیهزات آن را توقیف کرد.

کد خبر: ۱۶۴۹۴۳
۱۸:۵۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پلیس اسرائیل به دفتر شبکه الجزیره یورش برد

دیدارنیوز: پخش شبکه الجزیره قطر در اسرائیل متوقف شد.

به نقل از بی بی سی، ساعتی پس از آنکه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که فعالیت شبکه الجزیره را به حالت تعلیق در می‌آورد، پلیس به دفتر این شبکه یورش برد و بنابر گزارش‌ها تجیهزات آن را توقیف کرد. پخش این شبکه در اسرائیل اکنون متوقف شده است.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل الجزیره را متهم کرد که به عنوان «سخنگوی حماس» فعالیت می‌کند. دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین الجزیره به «تحریک» متهم کرده است.

اسرائیل همچنین خبرنگاران خارجی را از ورود به غزه منع کرد. کارکنان الجزیره از معدود خبرنگارانی بودند که همچنان در غزه حضور دارند.

مقامات اسرائیلی برای سال‌ها الجزیره را متهم کرده بودند که «جهت‌گیری ضد اسرائیلی» دارد.

شبکه تلویزیونی الجزیره که مرکز آن در قطر است، اقدام اسرائیل را «مجرمانه» خواند و گفت هدف پنهان کردن «حقایق جنگ در غزه» است.

ساعتی پیش کابینه اسرائیل به اتفاق آرا تصمیم گرفته بود که فعالیت این شبکه را در اسرائیل متوقف کند.

دولت بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای در روز یکشنبه گفت این تصمیم بر اساس قانونی است که پیشتر در پارلمان (کنست) به تصویب رسید.

بنابر این قانون، پارلمان اسرائیل به دولت اجازه می‌دهد شبکه‎‌های تلویزیونی خارجی را که در جنگ غزه تهدیدی برای امنیت ملی به شمار می‌روند، «موقتا» تعطیل کند.

تصمیم به توقف فعالیت الجزیره باید هر ۴۵ روز یکبار تمدید شود.

گفته می‌شود دولت اسرائیل اقدامات دیگری را هم در نظر گرفته است از جمله «مسدود کردن وب‌سایت و قطع پخش این شبکه از شرکت‌های ماهواره‌ای و کابلی.»

الجزیره ضمن رد اتهام روابط نزدیک با رهبران حماس، اقدام اسرائیل را «سرکوب آزادی مطبوعات» خواند.

از آغاز جنگ غزه، شماری از سیاستمداران اسرائیلی بار‌ها خواهان تعطیلی دفتر الجزیره شده بودند و این شبکه تلویزیونی را حامی حماس خوانده‌اند.

از ابتدای جنگ شماری از خبرنگاران الجزیره در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. از جمله حمزه الدحدوح، خبرنگار و تصویربردار شبکه الجزیره و فرزند رئیس دفتر این شبکه در غزه که در حمله اسرائیل کشته شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره دی ماه (ماه ژانویه) ۱۴۰۲ شمسی، اسرائیل را متهم کرد که خبرنگاران این شبکه در غزه را هدف قرار می‌دهد. اسرائیل این اتهام را رد کرده است.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (سی پی جی) و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (آی اف جی) می‌گویند جنگ غزه مرگبارترین جنگ برای خبرنگاران بوده است.

از آغاز جنگ غزه تا کنون بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه که اغلب آن‌ها فلسطینی بودند، در طول تقریبا هفت ماه گذشته کشته شدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که «هرگز عمدا روزنامه‌نگاران را هدف قرار نداده و نخواهد داد.»

از زمان آغاز جنگ، اسرائیل بار‌ها اتهاماتی را علیه شماری از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران از جمله اطلاع از زمان حمله مطرح کرده بود. اما آبان ماه ۱۴۰۲، رویترز، آسوشیتدپرس، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز، ادعای اسرائیل را در این باره تکذیب کردند.

روزنامه‌نگاران تحت حمایت قوانین بین‌المللی هستند که براساس آن با آن‌ها باید به عنوان افراد غیرنظامی رفتار شود و در طول درگیری‌ها از آن‌ها محافظت شود.

در سال ۲۰۲۱ جنگنده‌های اسرائیل در ادامه حملات هوایی به غزه، ساختمان محل استقرار دفتر شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری آسوشیتدپرس را هدف قرار دادند که این حمله واکنش بسیاری به دنبال داشت.

اسرائیل در آن زمان اعلام کرد که این ساختمان چند طبقه محل استقرار تجهیزات حماس بود، اما صاحب ساختمان این موضوع را رد کرد.

دفتر شبکه الجزیره در میانه تلاش‌ها برای آتش‌بس بسته شد.

قطر، جایی که دفتر اصلی این شبکه در آن قرار دارد، در هفت ماه گذشته به عنوان میانجی برقراری آتش‌بس فعالیت می‌کرده است. میانجی‌گری این کشور یکبار هم به آتش‌بسی کوتاه مدت و آزادی شماری از گروگان‌ها در غزه منجر شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی