تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بی‌توجهی سازمان‌های بین‌المللی به اقدامات چشمگیر ایران در آموزش پناهندگان

News Image Lead

قائم مقام وزیرآموزش و‌پرورش در امور بین‌الملل ضمن حضور در اجلاس بارسلون از بی‌توجهی سازمان‌های بین‌المللی به اقدامات چشمگیر ایران در مورد آموزش پناهندگان انتقاد کرد.

کد خبر: ۱۶۴۹۲
۱۱:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - غلامرضا کریمی در نشست بین‌المللی سیاست‌های عمومی حمایت از حق آموزش پناهندگان که در روزهای ۲۲و ۲۳ آذر در بارسلون اسپانیا برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش پناهندگان در ایران از عدم توجه مناسب سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان یونسکو به اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران درباره آموزش پناهندگان انتقاد کرد.

او با انتقاد از این‌کم توجهی افزود: «در گزارش پایش جهانی ۲۰۱۹ که به موضوع مهاجرت و پناهندگان اختصاص یافته فقط در چند مورد به نام ایران اشاره شده و به هیچ یک از اقدامات و‌ تصمیمات بزرگ مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران اشاره نشده است.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گزارش خود در این نشست بین‌المللی، به حمایت مقامات ارشد کشورمان از آموزش کامل و‌ همه جانبه پناهندگان به ویژه دستور رهبر انقلاب اسلامی در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که بر‌اساس آن هیچ کودک افغانستانی نباید خارج از مدرسه بماند.

در ادامه این موضوع مورد توجه مقامات بین‌المللی به ویژه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره حق آموزش قرار گرفت. نماینده یونسکو هم در واکنش ضمن پذیرش انتقاد نماینده ایران خواستار ارائه اطلاعات و‌گزارشات ایران درباره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده گردید تا در گزارشات بعدی لحاظ شود.

نماینده ایران در گزارش خود نحوه پذیرش قریب به ۵۰۰ هزار دانش آموز پناهنده در نظام آموزش رسمی ایران را تشریح کرد و گفت: «در ایران نه تنها دسترسی دانش‌آموزان پناهنده به آموزش فراهم شده است بلکه دانش‌آموزان پناهنده مشابه دانش‌آموزان ایرانی از آموزش باکیفیت برخوردار هستند.»

در این نشست مهمترین چالش‌های فراروی کشورها و شهرهای پذیرنده تعداد زیادی از پناهندگان اعم از عدم دسترسی انها به آموزش، عدم ثبت پناهندگان توسط کمیساربای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، کمبود معلم آموزش دیده برای پناهندگان و پائین بودن کیفیت آموزش مورد بررسی و تجزیه و‌ تحلیل قرار گرفت. در پایان نیز با توافق کشورهای شرکت کننده در نشست توصیه‌هایی تحت عنوان بیانیه بارسلون در باره حق آموزش پناهندگان مورد تصویب قرار گرفت.

در این نشست بین‌المللی تجربیات موفق برخی از کشورها اعم از ایران، اردن، سودان، دانمارک، کامرون، نیوزیلند، ارمنستان، ترکیه، لبنان، چاد، یونان، آمریکا، پرتغال، قطر، سوئد و دولت کاتولونیا و همچنین تجربه برخی سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیردولتی درباره حق آموزش برای پناهندگان ارائه شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی