تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

حکیم زاده: تکالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی شده است

News Image Lead

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تکالیف دانش آموزان دوره ابتدایی حذف نشده و تکالیف مهارت محور جایگزین تکالیف سنتی شده است.

کد خبر: ۱۶۴۸۹
۱۰:۵۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدیران برتر طرح تدبیر مدارس ابتدایی در مشهد گفت: قصد داریم در این مقطع به جای رونویسی صرف، مهارت نوشتن افکار، مشاهدات و احساس را در دانش آموز تقویت کنیم.

او ادامه داد: اگر بخواهیم دانش آموزان در مدرسه و منزل همه چیز را کاربردی یاد بگیرند باید تکالیف مهارتی را جایگزین تکالیف سنتی نمائیم.

حکیم زاده گفت: باید براساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به کودک داشته باشیم و اقتضائات دوران کودکی را به رسمیت بشناسیم.

او ادامه داد: ما مسئول تربیت و هدایت دانش آموزان هستیم و باید در کلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به آنان اجازه اشتباه کردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتماد به نفس و عزت نفس پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین نکته برای موفقیت در طرح تدبیر مدارس، داشتن برنامه و درک صحیح از موضوعی است که قرار است هدایت و راهبری شود.

او ادامه داد: در کنار ضرورت وجود برنامه عملیاتی، زمان بندی و نظم دادن به امور نیز به پیشبرد اهداف کمک می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این برنامه مدون و مورد نیاز با سند تحول بنیادین منطبق شده و به عنوان تنها برنامه اجرایی مدارس در دوره ابتدایی معرفی شده تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بازی، آموزش و یادگیری نیز اظهار داشت: در دوره ابتدایی قرار نیست ذهن دانش آموزان از مطالب انباشته شود بلکه قرار است کودک با بازی، مطالب را یاد بگیرد و بازی به عنوان بستری برای یادگیری علوم مختلف و مهارت های زندگی در کودک ایفای نقش کند و آموزش به جای حافظه محوری به سوی مهارت آموزی حرکت کند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی