تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
اورزولا فون در لاین نگران شد

اروپا، خشونت پلیس گرجستان را محکوم کرد

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خشونت پلیس گرجستان علیه معترضان را محکوم کرد و گفت تفلیس باید در «مسیر اروپا» باقی بماند.

کد خبر: ۱۶۴۸۰۹
۱۱:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

اروپا، خشونت پلیس گرجستان را محکوم کرد

دیدارنیوز: اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خشونت پلیس گرجستان علیه معترضان به قانونی که به گفته منتقدان می‌تواند به سرکوب مخالفان دولت منجر شود را محکوم کرد و گفت تفلیس باید در «مسیر اروپا» باقی بماند.

به گزارش «یورونیوز»، فون در لاین روز چهارشنبه در حساب «ایکس» خود نوشت: «من با نگرانی بسیار اوضاع را در گرجستان دنبال می‌کنم و خشونت در خیابان‌های تفلیس را محکوم می‌کنم. مردم گرجستان آینده‌ای اروپایی برای کشورشان می‌خواهند. گرجستان امروز بر سر دوراهی قرار گرفته است، اما باید در مسیر اروپا بماند.»

به نقل از العربیه، گرجستان پس از اقدام دولت این کشور برای تصویب یک قانون بحث‌برانگیز با هدف «مقابله با نفوذ خارجی» صحنه اعتراضات گسترده مردمی بوده است. هزاران نفر روز سه‌شنبه به خیابان‌های تفلیس آمدند تا پارلمان گرجستان را از بحث و نظر برای تصویب لایحه جنجالی منصرف کنند.

پلیس ضد شورش با استفاده از گلوله لاستیکی، گاز اشک‌آور، نارنجک شوک‌آور، و توپ آب به معترضان حمله کرد، و جمعیتی که با پرچم‌های گرجستان و اتحادیه اروپا تظاهرات می‌کردند را پراکنده کرد.

چندین معترض دستگیر شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. لوان خابیشویلی، سیاستمدار مخالف اقدام دولت، نیز در میان تظاهرکنندگانی بود که بازداشت شدند. او عکسی از خودش در ایکس منتشر کرد که نشان می‌داد از ناحیه صورت مورد صدمه شدید قرار گرفته است.

به گفته یورونیوز، پیش‌نویس قانونی که به «قانون روسیه» مشهور شده است، رسانه‌ها و سازمان‌های غیرتجاری را موظف می‌کند تا در صورت دریافت بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود از خارج از کشور، خود را به عنوان «موسسه تاثیرگذار خارجی» ثبت کنند.

منتقدان این قانون می‌ترسند که دولت از آن برای ساکت کردن مطبوعات و سازمان‌های غیردولتی استفاده کند. قانون مشابهی در روسیه برای ساکت کردن رسانه‌ها و گروه‌های منتقد کرملین مورد استفاده قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی