تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
کشتار در غزه ادامه دارد

نسل‌کشی در غزه؛ قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با اسرائیل/ تل‌آویو اتهام زد

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری کلمبیا، در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کارگر اعلام کرد که بوگوتا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را به دلیل بحران غزه و آنچه او «نسل کشی» می‌داند، قطع می‌کند.

کد خبر: ۱۶۴۷۹۴
۰۹:۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

نسل‌کشی در غزه؛ روابط دیپلماتیک کلمبیا با اسرائیل قطع شد/ تل‌آویو اتهام زد

دیدارنیوز: گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری کلمبیا، چهارشنبه در جریان مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کارگر در پایتخت این کشور اعلام کرد بوگوتا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را به دلیل بحران غزه قطع می‌کند.

به گزارش «رویترز»، پترو پیشتر به شدت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده و خواسته بود کشورش به آفریقای جنوبی بپیوندد تا با هم در دیوان بین‌المللی دادگستری اسرائیل را به نسل‌کشی متهم کنند.

به نقل از العربیه، رئیس‌جمهوری کلمبیا در جریان سخنرانی در میان جمعیتی که در بوگوتا جمع شده بودند تا راهپیمایی روز جهانی کارگر را برگزار کنند و برای اصلاحات اجتماعی و اقتصادی پترو از وی سپاسگزاری کنند، خبر قطع رابطه با اسرائیل را اعلام کرد.

پترو گفت: «در مقابل شما، دولت تغییر، دولت ریاست جمهوری اعلام می‌کند که ما فردا روابط دیپلماتیک خود با کشور اسرائیل را قطع می‌کنیم. دلیل آن داشتن یک دولت، داشتن رهبری است که نسل‌کشی می‌کند. کشور‌ها نباید در مواجهه با وقایع غزه منفعل باشند.»

در واکنش به این قضیه، یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، پترو را متهم کرد که «ضد یهودی و پر از نفرت» است. کاتز افزود که پترو با قطع رابطه با اسرائیل، به حماس که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حمله‌ای مرگبار علیه پایگاه‌های نظامی و شهروندان اسرائیلی کرد، «پاداش» داد.

به گفته رویترز، بولیوی اواخر اکتبر پارسال با اسرائیل قطع رابطه کرد. چندین کشور دیگر آمریکای لاتین شامل کلمبیا، شیلی، و هندوراس نیز پیشتر سفیران خود را از اسرائیل فرا خوانده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی