تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
زور بایرن مونیخ در آلمان به مادریدی‌ها نرسید

وینی فرشته نجات رئال؛ وعده دیدار در برنابئو!

نبرد تماشایی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا تکلیف اولین فینالیست در ورزشگاه برنابئو مادرید مشخص شود.

کد خبر: ۱۶۴۷۲۹
۰۹:۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

وینی فرشته نجات رئال؛ وعده دیدار در برنابئو!

دیدارنیوز: مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی ۲ بر ۲ بایرن مونیخ و رئال مادرید آغاز شد.

جدال داغ و جذاب بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. یک پاس گل استادانه، یک شلیک مهارنشدنی و ۲ پنالتی باعث شد شب پرحادثه مونیخ بدون تعیین برنده به پایان برسد و مسابقه هفته آینده در برنابئو از نقطه صفر آغاز می‌شود.

وینیسیوس جونیور روی پاس در عمق دقیق تونی کروس رئال مادرید را پیش انداخت، اما بایرن مونیخ در ابتدای نیمه دوم به بازی برگشت و لروی سانه با یک شلیک محکم کار را به تساوی کشید؛ پیش از آنکه هری کین از روی نقطه پنالتی بایرن را پیش بیندازد. بایرن فرصت افزایش اختلاف را داشت، اما موقعیت‌ها از دست رفت تا اینکه وینیسیوس از روی نقطه پنالتی همه‌چیز را مساوی کرد.

وینی فرشته نجات رئال؛ وعده دیدار در برنابئو!

جدال بایرن و رئال بعد از ۵ سال وقفه بار دیگر به شب‌های داغ لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد؛ این بار به شکلی نسبتاً غیرمنتظره و با کنار رفتن ۲ مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر انگلیس. توماس توخل بعد از به باد رفتن رویای قهرمانی لیگ به دنبال نجات فصل پرنوسان بایرن است و کارلتو به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان بعد از قرارگیری در آستانه فتح لالیگا، به جست‌وجوی جدیدترین جام اروپایی رئال مادرید به مونیخ آمده بود.

رقابت داغ ۲ تیمی که روی هم ۲۰ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (یا جام باشگاه‌های اروپا) را در کارنامه دارند، با حملات پی‌درپی بایرن مونیخ به نقطه آغاز رسید. لروی سانه در نخستین دقیقه مسابقه صاحب موقعیت جدی گلزنی شد، اما شلیک بازیکن سابق منچسترسیتی از زاویه تنگ با مهار مناسب آندری لونین راه به جایی نبرد.

هجمه‌های نصفه و نیمه میزبان به سد تدافعی رئال برخورد کرد و ۶ شوت متوالی شاگردان توخل در ۱۵ دقیقه اول راهی به دروازه لونین پیدا نکرد. مقاومت لوس بلانکوس در مقابل حریف موفقیت‌آمیز بود و شاگردان آنچلوتی با اولین شوت خود در دقیقه ۲۴ به گل رسیدند؛ پاس استثنایی تونی کروس با عبور از چندین بازیکن بایرن از میانه زمین به آستانه محوطه جریمه رسید تا فرار در عمق وینیسیوس جونیور و خروج نصفه و نیمه نویر به گل رئال مادرید تبدیل شود.

کهکشانی‌ها در کنترل بازی در نیمه اول موفق نشان دادند و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به نیمه‌راه رسید. آغاز ۴۵ دقیقه دوم، اما به معنی آغاز طوفان بود. نخستین فرصت عالی را کروس رقم زد، اما شلیک منحرف‌شده و خطرناک او با واکنش شیرجه‌ای نویر دفع شد تا کمتر از ۲ دقیقه بعد بایرن به گل تساوی برسد. لروی سانه با حرکت پا به توپ زیبای خود از سمت راست به محوطه جریمه رسید، یک بازیکن را جا گذاشت و با یک شلیک مهار نشدنی و محکم زاویه نزدیک دروازه لونین را هدف قرار داد تا حساب کار یک بر یک شود.

موج حملات بایرن ادامه داشت و گل دوم خیلی زود از راه رسید. ورود موسیالا به داخل محوطه جریمه رئال مادرید از سمت چپ با خطای لوکاس واسکس همراه شد تا داور به نقطه پنالتی اشاره کند. هری کین پشت توپ ایستاد، لونین را فریب داد و توپ را در خلاف جهت حرکت او به تور دروازه رئال مادرید پیوند زد.

باواریایی‌ها تازه جان گرفتند. کین بلافاصله می‌توانست صاحب یک فرصت تک‌به‌تک شود، اما توپ از پایش جدا شد. مهاجم تیم ملی انگلیس دقایقی بعد بار دیگر دروازه لونین را تهدید کرد، اما توپ با اثرگذاری رودیگر به کرنر رفت و روی این ارسال ضربه سر خطرناک دایر به جایی نرسید. در طرف دیگر زمین پاس در عمق بلند و درخشان لوکا مودریچ می‌توانست قصه گل اول را تکرار کند، اما زاویه حاده پیش روی وینیسیوس برای گلزنی کافی به نظر نمی‌رسید.

دقایقی بعد خطای کیم مین جائه روی رودریگو در داخل محوطه جریمه مسیر حرکت بازی را تغییر داد. رئال مادرید به پنالتی رسید و وینیسیوس با فریب نویر بار دیگر بازی را به تساوی کشاند.

وینی فرشته نجات رئال؛ وعده دیدار در برنابئو!

ادامه حملات ۲ تیم بی‌ثمر ماند تا بازی با همان نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام برسد. مسابقه برگشت چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود.

در دیگر دیدار این مرحله امشب دورتموند پذیرای شاگردان لوئیس انریکه در پاری‌سن ژرمن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی