تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
جدال بزرگ در تهران است، اما تبریز را فراموش نکنید

دوئل تراکتور - استقلال؛ این ۱۱ نفر!

شاید مهمترین و حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در تهران و بین پرسپولیس و سپاهان باشد، اما نمی‌توان بازی پرهیجان استقلالِ صدرنشین با تراکتور متحول شده را از دست داد!

کد خبر: ۱۶۴۷۰۵
۱۷:۲۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

دوئل تراکتور - استقلال؛ این ۱۱ نفر!

دیدارنیوز: در جدال تراکتور و استقلال، بازیکنانی هستند که به دلایل مختلف می‌توانند چهره ویژه بازی شوند و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

تراکتور و استقلال از ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم برگزارکننده دیداری هیجان‌انگیز خواهند بود. تی‌تی‌ها در دومین بازی با هدایت حمید مطهری به دنبال این هستند تا جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کنند و با توجه به دشوار بودن دیدار سپاهان و احتمال از دست رفتن امتیاز، فاصله خود را با این تیم در جایگاه سوم کاهش دهند. در سوی مقابل آبی‌پوشان تهرانی برای حفظ صدرنشینی باید از این رقابت دشوار با موفقیت خارج شوند و به نوعی سخت‌ترین بازی روی کاغذ را بدون تلفات پشت سر بگذارند و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند.

در دیدار‌هایی به این سبک‌وسیاق، نقش ستاره‌ها بسیار پراهمیت است و آن‌ها می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند. در این جدال نیز نفراتی هستند که احتمال تاثیرگذاری‌شان بالاست و هرکدام می‌توانند تبدیل به چهره ویژه بازی تراکتور و استقلال در تاریخ ۱۱ اردیبهشت شوند.

چهره‌های ویژه تراکتور

حسین پورحمیدی، فصل پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. رابطه او با هواداران تراکتور پر از بالا و پایین بوده و پس از درخشش مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی، زندگی برایش دوباره شیرین شد و حالا این فرصت را دارد تا برابر تیم محبوبش، چهاردهمین کلین‌شیت در لیگ را به ثبت برساند و در کنار سیدحسین حسینی در صدر جدول کلین‌شیت‌کنندگان قرار بگیرد.

شجاع خلیل‌زاده دیگر چهره ویژه این مسابقه خواهد بود. بازیکن اسبق پرسپولیس که همواره اصطکاک‌هایی بین او و استقلال وجود داشته است. شجاع نیز طی هفته‌های اخیر زیر ذره‌بین هواداران تراکتور بوده و دوست دارد تا با ارائه نمایشی قابل قبول در جدال با تیم پایتخت‌نشین، شرایط را به حالت پایدار بازگرداند و مجددا به همان مهره امین سکو‌ها تبدیل شود.

ریکاردو آلوز همواره مهم‌ترین مهره پرشور‌ها بوده است. ستاره پرتغالی تیم سرخ‌پوش تبریزی در دیدار با ذوب‌آهن به دلیل آسیب‌دیدگی جزئی زمین بازی را ترک کرد، ولی مشکل خاصی برای رویارویی با استقلال ندارد. اگر او روز خوبی داشته باشد، تراکتور نه‌تن‌ها در فاز تهاجمی، بلکه در تمامی خطوط، پیشرفت خواهد کرد. آلوز در جدال‌هایی که با آبی‌پوشان داشته نتوانسته درخشش قابل اعتنایی بروز دهد و حالا انگیزه زیادی برای این کار دارد. او فعلا صدر جدول پاس گل‌دهنده‌ها را به ابوالفضل جلالی واگذار کرده و درصدد این است تا در دوئلی رودررو، این عنوان را بازپس بگیرد.

در فاز تهاجمی باید به سه نام اشاره داشته باشیم. امیرحسین حسین‌زاده، امیرارسلان مطهری و رحمان جعفری. ۲ بازیکن نخست سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند و برابر این تیم از انگیزه‌های ویژه‌ای برخوردارند؛ به خصوص ارسلان که رابطه خوبی با هواداران داشت، اما مورد توجه جواد نکونام نبود و مجبور به جدایی شد. او در جدال با گاندوها، آخرین پنالتی تیمش را تبدیل به گل کرد و روحیه خوبی دارد. رحمان جعفری هم پس از چند هفته کم‌فروغ که توأم با مصدومیت بود، به دنبال این است تا آخرین شانس خود برای رسیدن به عنوان آقای گلی را امتحان کند. روند فوق‌العاده شهریار، فاصله را افزایش داده و رحمان برای انجام دادن ماموریت تقریبا غیرممکن، باید در دیدار‌های باقی‌مانده دروازه‌ها را فتح کند و برای شروع چه تیمی بهتر از استقلال؟

چهره‌های ویژه استقلال

محمدرضا خالدآبادی بدون تردید یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های بازی چهارشنبه است. دروازه‌بان جوانی که باید در جدالی فوق‌العاده حساس برای اولین‌بار به صورت رسمی درون دروازه استقلال بایستد. سنگربان پیشین هوادار انتظار داشت خیلی زودتر این فرصت در اختیارش قرار بگیرد و حالا هفته بیست‌وپنجم، می‌تواند نقطه عطفی در دوران بازی‌گری‌اش باشد.

ابوالفضل جلالی دیگر مهره مهم جواد نکونام در ورزشگاه یادگار است. وینگ‌بک آماده آبی‌پوشان تهرانی در حال حاضر با ۹ پاس گل، بالاتر از ریکاردو آلوز بهترین پاس گل‌دهنده لیگ ۲۳ است و طی ۴ بازی اخیر، ۵ بار هم‌تیمی‌هایش را به گل رسانده است. ابوالفضل در این مسابقه هم می‌تواند با ارسال‌هایش گره‌گشایی کند.

جلال‌الدین ماشاریپوف نفر بعدی خواهد بود. ستاره ازبکستانی و باتجربه استقلال با وجود این‌که عملکرد بدی نداشته، اما در مقایسه با هم‌وطنش اوستون اورونوف، که حسابی محبوب هواداران پرسپولیس شده، نتوانسته برای سمت آبیِ پایتخت دل‌بری کند. مصاف با تراکتور، بهترین مکان برای جلال‌الدین خواهد بود تا خودی نشان بدهد. فراموش نکنیم او در تیم جواد نکونام وظایف متفاوتی دارد و این قضیه کمی کارش را دشوارتر کرده است؛ و نهایتا زوج مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو. هر ۲ نفر در اوج آمادگی هستند و تبدیل به بهترین گلزنان این فصل استقلال شده‌اند. مهرداد در جدال با شمس آذر بریس کرد و بازگشت خود را به صورت رسمی اعلام کرد. مهاجم آرژانتینی نیز از ابتدای نیم‌فصل دوم با گل‌هایش کمک‌رسان بزرگی بوده است. بدون شک فرم مهرداد و گوستاوو رابطه مستقیمی با نتیجه نهایی این بازی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی