تیتر امروز

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!
«دیدارنیوز» در‌ گفت‌وگو با «مصیب نعیمی» بررسی می‌کند:

«استقلال فلسطین»؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

یک دیپلمات درگفت‌وگو با دیدار معتقد است شاید زمان استقلال کشور فلسطین مشخص نباشد ولی روند آن سرعت بیشتری گرفته است.
نوری قزلجه، درباره انتخاب رئیس مجلس دوازدهم مطرح کرد

حمایت بیرونی از «قالیباف» را رد نمی‌کنم

نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه فقط لایحه جنجالی عفاف و حجاب نبود که دستکاری شد، موارد دیگر هم بود، گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم.

کد خبر: ۱۶۴۵۴۰
۰۸:۵۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمایت بیرونی از «قالیباف» را رد نمی‌کنم

دیدارنیوز: غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم، حمایت بیرونی از ریاست قالیباف بر مجلس را رد نمی‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه، یکی از نمایندگان منتقد به وضع موجود با خبرآنلاین گفت‌وگو کرده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

فقط لایحه عفاف و حجاب دستکاری نشد، موارد دیگر هم بود

*برخورد دستوری در لایحه عفاف و حجاب مشهود بود؟

بله، کما اینکه همکارم اشاره کرد لایحه حجاب دستکاری شده است. البته به نظرم دستکاری صرفاً در همین لایحه نبود. اتفاقات زیادی در این مجلس افتاد که امیدواریم دیگر ان‌شاءالله دیگر تکرار نشود، ولی متأسفانه از این دستکاری‌ها در موارد دیگری هم بود.

*در چه مواردی؟

مجلس گذشت، نمی‌خواهم وارد این موضوعات شوم چراکه می‌خواهیم از آن درس بگیریم و نگذاریم این اتفاقات تکرار شود، ولی در بسیاری از موارد دستکاری صورت گرفت.

اگر اخلاق حرفه‌ای در مجلس دوازدهم حفظ شود، می‌توان تصمیمات خوبی گرفت

*در مورد ترکیب اصولگرایان و تندروها، فکر می‌کنید مجلس یازدهم خوش خیم‌تر بود یا مجلس دوازدهم؟

به نظر بنده از نظر تعداد، مجلس دوازدهم بهتر و خوش‌خیم‌تر است، اما از نظر اینکه افراد رادیکالی داخل مجلس هستند، این نکته در مجلس دوازدهم پررنگ‌تر است. بابت اینکه افراد با دیدگاه‌های متفاوت و حتی رادیکال به مجلس دوازدهم آمده‌اند، احساس خطر نمی‌کنم به شرط اینکه آن اخلاق حرفه‌ای در مجلس رعایت شود. نکته حائز اهمیت این است که همین اختلاف نظر‌های عمیق می‌تواند در بسیاری از کار‌های مجلس کمک کند.

به این معنی که وقتی جایی اختلاف نظر باشد، گفتگو صورت بگیرد، تضارب آرا باشد، معمولاً از آنجا تصمیمات پخته‌تری بیرون می‌آید تا جایی که همه بگویند بله و کسی هم اعتراض و بحثی نکند. یعنی سنخ کار مجلس به این ترتیب است که حتماً باید با هر موضوعی، مخالفی و موافقی صحبت کند که ابعاد قضیه باز شود؛ لذا با وجود چهره‌های شاخص چه در فراکسیون مستقلین که افراد شاخص و صاحب‌نظر زیادی در آن حضور دارند، چه در فراکسیون‌های دیگر که افراد شاخص و صاحب‌نظری وجود دارند و نسبت به آن دیدگاه‌های خودشان هم مُصِر هستند، همگی به تصمیمات مجلس کمک می‌کند منتهی به شرط آنکه اخلاق رعایت شود و این فضا حفظ شود که بحث‌های عقلایی و منطقی صورت بگیرد و از حاشیه‌پردازی خودداری شود.

حمایت بیرونی از ریاست قالیباف بر مجلس را رد نمی‌کنم

*شانس ریاست کدام کاندیدا را برای ریاست مجلس بیشتر می‌دانید؟ آیا ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت و شارژ می‌شود؟

این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم، اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.

اما در مجموع به نظر بنده اول باید برنامه‌های گذشته افراد را مشاهده کنیم به این ترتیب که در جا‌های مختلف مدیریتی چه در مجلس چه در غیرمجلس چگونه عمل کردند، همچنین تعهدات و برنامه‌هایی می‌دهند را باید بررسی کنیم چراکه به هر حال رئیس مجلس در کشور ما یک مقدار متفاوت از سایر کشور‌ها است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی