تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
دومین سفر در کمتر از یک سال

وزیرخارجه آمریکا در چین؛ هدف بلینکن چیست؟

پس از دومین سفر آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا به چین در کمتر در یک سال، گفته می‌شود این سفر با هدف فشار بر پکن برای کاستن از حمایت‌هایش از روسیه و در عین حال تقویت ثبات در روابط دوجانبه انجام شده است.

کد خبر: ۱۶۴۳۸۵
۱۸:۴۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

وزیرخارجه آمریکا در چین؛ هدف بلینکن چیست؟

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دومین سفر به چین در طی کمتر از یک سال، چهارشنبه پنجم اردیبهشت به شانگ‌های رسید. این سفر با هدف فشار بر پکن برای کاستن از حمایت‌هایش از روسیه و در عین حال تقویت ثبات در روابط دوجانبه انجام شده است.

بر اساس گزارش «فایننشال تایمز»، بلینکن تاکید کرد که آمریکا و متحدانش مانع ادامه تامین قطعات مورد نیاز صنعت نظامی روسیه توسط پکن خواهند شد.

به نقبل از العربیه، به گفته منابع آگاه، آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه نهاد‌های مالی و دیگر موسسات چینی است. واشینگتن در هفته‌های اخیر هشدار‌های خود را در این‌باره در نشست‌هایی با هم‌پیمانان اروپایی و کشور‌های «گروه هفت» افزایش داده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در یک فرمان اجرایی در ماه دسامبر به موسسات مالی خارجی هشدار داده بود که در صورت تسهیل معاملات بزرگ مربوط به صنعت نظامی روسیه، خطر از دست دادن دسترسی به سیستم مالی آمریکا را خواهند داشت.

به گفته دنیس وایلدر، استاد دانشگاه جورج تاون، چین به دلیل حمایت‌های خود از روسیه در جنگ با اوکراین، نگران افزایش تحریم‌های آمریکا به ویژه در بخش بانکی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی