تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.
جام ملت های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا - تایلند

سلام ایران به جام جهانی/ شمسایی: گام اول را برداشتیم

تیم ملی فوتسال مردان کشورمان با برتری ۶ گله و مقتدرانه راهی نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا شد و صعود به جام جهانی را جشن گرفت.

کد خبر: ۱۶۴۳۷۸
۱۷:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

سلام ایران به جام جهانی/ شمسایی: گام اول را برداشتیم

دیدارنیوز: تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل قرقیزستان حضور خود در جام جهانی را قطعی کرد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این دیدار که امروز (چهارشنبه) در بانکوک آره‌نا برگزار شد، ملی‌پوشان ایران موفق شدند با ۶ گل از سد حریف سختکوش خود بگذرند و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضور خود را در جام جهانی ازبکستان قطعی کننند.

تیم قرقیزستان به سبک سایر رقبای ایران در این تورنمنت با بازی بسته و دفاعی و چشم داشتن به ضدحملات از دروازه خود محافظت کرد و حملات مکرر ایران در دقایق ابتدایی به گل تبدیل نشد.

بهروز عظیمی جوانترین بازیکن تیم ملی که دقایقی قبل تیر دروازه حریف را لزانده بود، در دقیقه ۸ قفل دروازه قرقیزستان را با یک شوت سنگین پای چپ شکست تا ایران به گل اول برسد.

اما هنوز یک دقیقه از خوشحالی بازیکنان ایران نگذشته بود که امانبایوف با یک شوت زمینی دروازه ایران را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

این گل بازی را زیباتر کرد و یک دقیقه بعد سالار آقاپور بازیکن شماره ۱۰ ایران از روی یک ضربه کاشته به زیبایی سقف دروازه حریف را فرو ریخت.

نیمه اول با بازی فیزیکی و درگیرانه قرقیزستان و حملات ایران ۲-۱ به پایان رسید، اما با آغاز نیمه دوم و توصیه‌های تاکتیکی وحید شمسایی ورق کاملاً به سود ایران برگشت.

ابتدا سعید احمدعباسی با ضربه‌ای هنرمندانه گل سوم را زد و چند ثانیه بعد باز هم اصغر حسن‌زاده با یک پاس دقیق توپ را به مهدی کریمی رساند تا او گل چهارم ایران را برساند. این بازیکن روی حرکت دیدنی سالار آقاپور و پاس او با یک چرخش و ضربه با پای چپ گل دوم خودم و پنجم ایران را به ثمر رساند.

در حالیکه سه دقیقه از پایان بازی باقی مانده ایران روی یک حرکت ترکیبی به پنالتی دست یافت که کاپیتان حسن‌زاده آن را به زیبایی به گل تبدیل کرد تا ایران با نتیجه ۶-۱ قرقیزستان را مغلوب کند.

ایران با این پیروزی به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد و روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برای حضور در فینال به مصاف برنده دیدار ازبکستان و ویتنام می‌رود.

گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نشست خبری بعد از مسابقه با قرقیزستان از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد.

وحید شمسایی بعد از پیروزی شش گله ایران مقابل قرقیزستان گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود دست پیدا کردیم.

شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم، توپ و کفش بازیکن روی این زمین گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم ایندور خیلی متفاوت است.

وی گفت: ما در نیمه اول با توحه به شرایط هدفمان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن ماموریتشان را انجام دادند.

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست، چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به ویژه افغانستان و تاجیکستان بود.

سرمربی تیم ملی گفت: من به عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی