تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

کد خبر: ۱۶۴۳۷۱
۱۷:۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: بر پایه شعار سال ۱۴۰۳ و سال‌های گذشته و تاکیدات مکرر مسئولان عالی رتبه کشور مبنی بر تسهیل و تشویق تولید و کمک به کارآفرینان، برای روشن‌تر شدن فضای تولید و رساندن صدای تولیدکنندگان و کارآفرینانی که در مسیر فعالیت خود به موانعی مواجه می‌شوند، میزبان اکبر حسنی مدیرعامل شرکت آریا چوب نفیس آفرینش در استودیو دیدارنیوز بودیم، تا تجربیات خود را در اختیار مردم بگذارد و مسئولان مربوطه نیز با مشکلات، موانع و کارشکنی‌های احتمالی پروسه تولید در کشور بیشتر آشنا شوند.

ویدیوی کامل این گفت‌وگو را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید

 

تولید به عنوان محور تمام پیام‌های نوروزی رهبری در سالهای متمادی مهمترین موضوع حاکمیتی در چند دهه گذشته بود و شعار همه نامزد‌های انتخاباتی در ایران چه برای مجلس یا ریاست جمهوری، رفع موانع تولید بوده است. اما این مهم فقط در شعار مانده است و از گوشه کنار این کشور داد و فغان و گلایه تولید کنندگان به گوش می‌رسد.

ابتدایی‌ترین مرحله برای تولید، ثبت مراحل اداری و دریافت مجوز تولید است. معمول این است که تولید کننده ضمن اینکه باید آورده قابل توجهی داشته باشد، در مسیر ثبت درخواست و اخذ پروانه کسب باید در هزارتوی اداری این موضع مدت‌ها وقت و انرژی صرف کند، البته جز از ما بهتران که شاید بتوانند بدون زحمت مجموعه خود را راه‌اندازی کنند.

علاوه بر طی این مسیر و رنج‌ها، استرس‌ها و تشویش‌های مسیر تولید، آن‌هایی که نیاز به زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌های خارجی دارند باید فنون دور زدن تحریم‌ها را بدانند. حالا اگر یک تولید کننده و کارآفرین بر فرض که بتواند تمام این مراحل را طی کند، باید در گلوگاه گمرک دست به دامان این و آن شود یا یک پارتی در نظام سیاسی و اقتصادی داشته باشد. این قصه تکراری و آشنا ادامه دارد.

یکی دیگر از مشکلات و مسائلی که تقریبا همه در مورد آن اعتراض و گلایه دارند، بحث تسهیلات است. هم رهبری و هم مسئولان رده اول کشور همواره بر رفع موانع تسهیلات تاکید و اصرار دارد، اما در اجرا نتایجی به همراه ندارد و تولید به یک معضل در کشور مبدل شده است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی