تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است

وعده مراد صحرایی برای ساخت ۱۰۰۰ هنرستان تا ۱۴۰۸

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم اعلام کرد که تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴۳۷۰
۱۳:۵۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

وعده مراد صحرایی برای ساخت ۱۰۰۰ هنرستان جدید

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود.

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

صحرایی گفت: براساس این آیین نامه ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد. معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تاسیس می‌کنند. تاسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آیین نامه دیده شده است. وزارت صمتمکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل ۵ هنرستان وابسته مبتین بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد. وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد. تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است. اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آن‌ها ممکن است.

صحرایی خبر داد که آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه نلی اوقات فراغت به زودی به دلت خواهد آمد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی