تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
دادستان پرونده حق‌السکوت مطرح کرد

«ترامپ» انتخابات ۲۰۱۶ را آلوده کرد

دادستان پرونده حق‌السکوت اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور را «آلوده» کرده است.

کد خبر: ۱۶۴۳۰۰
۱۲:۲۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

«ترامپ» انتخابات ۲۰۱۶ را آلوده کرد

دیدارنیوز: دادستان پرونده حق‌السکوت روز دوشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ با پرداخت پول به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های پورنو برای انکار روابط جنسی خود با وی، قانون‌شکنی کرد و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را «آلوده» کرد.

به گزارش «رویترز»، در اولین روز محاکمه کیفری رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، دادستانی دادگاه نیویورک ترامپ را متهم کرد در زمانی که اتهامات جنسی دیگری نیز متوجه وی بوده است، او تلاش کرده با پرداخت حق‌السکوت به یک هنرپیشه فیلم‌های جنسی، رای‌دهندگان آمریکایی را پیش از انتخابات فریب دهد.

متیو کولانجِلو، دادستان ناحیه نیویورک گفت: «این یک توطئه برنامه‌ریزی‌شده، هماهنگ، و طولانی‌مدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات سال ۲۰۱۶ بود، به منظور کمک به دونالد ترامپ از طریق پول خرج کردن‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که حرف بدی برای گفتن درباره رفتار وی داشتند.»

دادستان در پایان اظهارات خود تاکید کرد: «این یک کلاهبرداری علنی است.»

به نقل از العربیه، کولانجلو به هیئت منصفه گفت به منظور پشتیبانی از اظهارات شاهدانی که علیه ترامپ شهادت داده‌اند، مکالمات ضبط شده ترامپ که در آن‌ها روی جزئیات طرح پرداخت حق‌السکوت کار کرده است، و همچنین مجموعه‌ای از مدارک نوشتاری در این باره را خواهند شنید و دید.

در مقابل، تاد بلانش، وکیل ترامپ مدعی شد که رئیس‌جمهوری پیشین مرتکب جنایتی نشده است، و افزود آلوین برگ، وکیل ناحیه منهتن، نباید اصلا این پرونده را در دادگاه طرح می‌کرد.

به گفته بلانش: «هیچ خطایی در تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات وجود ندارد. دموکراسی یعنی همین. ولی آن‌ها [دادستان‌ها]یک نمای بدی به این قضیه می‌دهند، گویی جرم است.»

به گفته رویترز، در این جلسه اعضای هیئت منصفه خلاصه‌ای از اظهارات اولین شاهد دادستان را نیز شنیدند. این شاهد دیوید پکر، ناشر سابق مجله «نشنال اینکوایرر» بود. دادستان‌ها می‌گویند پکر توسط ترامپ انتخاب شده بود تا داستان‌های ناخوشایند درباره وی را پیدا و سرکوب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی