تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
نرخ ارز در ایران

ارزپاشی برای توقف دلار

به نظر می‌رسد سیاست‌گذار درصدد است با ارزپاشی مانع صعود قیمت دلار شود. فعالان بازار ارز محدوده قیمتی فعلی را کف معاملاتی جدید اسکناس دلار می‌دانند.

کد خبر: ۱۶۴۰۵۳
۱۷:۳۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

ارزپاشی برای توقف دلار

دیدارنیوز: دلار روز چهار‌شنبه نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت. این اسکناس در بیشتر روز‌های هفته اخیر در روند کاهشی قرار داشت. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار درصدد است با ارزپاشی مانع صعود قیمت دلار شود. فعالان بازار ارز محدوده قیمتی فعلی را کف معاملاتی جدید اسکناس دلار می‌دانند.

امروز (چهارشنبه) قیمت دلار با نوسان محدودی در نیمه کریدور ششم نوسان داشت. این اسکناس طی سه روز معاملاتی هفته اخیر در محدوده قیمتی مذکور معامله می‌شود. معامله‌گران این محدوده را منطقه جدید قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند. برخی فعالان بازار ارز نیز خواست سیاست‌گذار را حفظ قیمت در محدوده‌های فعلی عنوان می‌کنند.

احتمال افزایش تنش میان معامله‌گران کم شد

بازیگران بازار ارز می‌گویند فعلا ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و معامله‌گران احتمال بروز تنش میان ایران و اسرائیل را پایین می‌دانند. به اعتقاد آن‌ها دلار در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز نهایتا نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی را ببیند.

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم، معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت دلار از ارزش ذاتی خود پایین‌تر است. آن‌ها می‌گویند با توجه به اینکه در روز‌های اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد؛ به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملا عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

در روند رنج دلار، پوند و یورو افزایشی شد

قیمت درهم روز چهار‌شنبه ۲۹ فروردین نوسان کمی داشت و با کاهش ۵۰ تومانی روی رقم ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومانی به کار خود پایان داد. تتر با کاهش قیمت دلار همراه شد و با افت ۱۵۰ تومانی روی رقم ۶۶ هزار و ۶۰۰ تومانی معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با افزایش همراه شد و با رشد نزدیک به هزار تومانی، روی رقم ۸۲ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شد. یورو با افزایش ۸۰۰ تومانی به کریدور ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۷۸۰ تومانی معامله شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی