تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

گرانی شدید در ایران؛ سخنگوی دولت به فکر وزارت بازرگانی

در شرایطی که قیمت اقلام اساسی، گوشت، مرغ، خودرو و مسکن در دولت سیزدهم به شدت افزایش یافته، سخنگوی دولت به فکر تشکیل وزارت بازرگانی است و گفته: دولت لایحه‌ای برای تشکیل وزارت بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس این بود که این موضوع اولویت ندارد و به‌مدت شش‌ماه این لایحه از دستورکار خارج شد.

کد خبر: ۱۶۴۰۴۶
۱۳:۱۳ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

گرانی شدید در ایران؛ سخنگوی دولت به فکر وزارت بازرگانی

دیدارنیوز: سخنگوی دولت گفت: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز، چهارشنبه، در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت: با رأی هیئت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالا‌ها به تصویب رسید و به‌زودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد.

مطلب مرتبط:

نماینده مجلس: مگر رئیسی نگفت حقوق کارگران به اندازه تورم باشد، چرا الان نیست؟

وی افزود: همچنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیئت وزیران رسید.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای حمایت از تأمین کالا‌های اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالا‌های اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی درخصوص لایحه تشکیل وزارت بازرگانی که در مجلس مانده است، بیان کرد: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت‌پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بار‌ها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی گفت: تجربه نشان داده است پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزارتخانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلاً بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگر در حوزه بسته‌بندی، به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد. در بسیاری از فروشگاه‌ها محصولاتی وجود دارد که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت، معدن و تجارت است، اگر دو سری ناظر وجود داشته باشد هم کاسب و هم مردم اذیت می‌شوند و علاوه بر این هزینه نظارت هم افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت برای نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستورکار مجلس بود به‌صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای برای تشکیل وزارت بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس این بود که این موضوع اولویت ندارد و به‌مدت شش‌ماه این لایحه از دستورکار خارج شد.

مطلب مرتبط:

کنایه نوری قزلجه به رئیس‌جمهور؛ دعا کنیم این دولت بماند، تا قیمت ارز بالاتر نرود!

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود، کار امروز را به فردا واگذار نکنیم، و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستورکار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار در یک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی