تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
کی‌یف اعلام کرد

روسیه قصد تصرف یک شهر استراتژیک را دارد

در حالی که تجاوز نظامی روسیه به اوکراین در سایه تنش‌ها و جنگ‌های دیگر در خاورمیانه قرار گرفته، کی‌یف اعلام کرد که روسیه قصد تصرف یک شهر استراتژیک در شرق اوکراین را دارد.

کد خبر: ۱۶۳۹۲۸
۱۰:۳۵ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

روسیه قصد تصرف یک شهر استراتژیک را دارد

دیدارنیوز: ژنرال اولکساندر سیرسکی، فرمانده کل ارتش اوکراین می‌گوید روسیه در راستای ادامه عملیات خود برای تصرف اراضی شرق اوکراین، قصد دارد تا ۹ ماه مه شهر استراتژیک «چَسیف یار» را اشغال کند.

به گزارش «رویترز»، سیرسکی که پیشتر هشدار داده بود اوضاع در شرق رو به وخامت گذاشته است، روز یکشنبه گفت که نیرو‌های روس تلاش‌های خود را در غرب باخموت اشغالی متمرکز کرده‌اند، و قصد دارند سر راه خود به شهر کراماتورسک، چسیف یار را به تصرف درآورند.

به گفته فرمانده ارتش اوکراین: «با در نظر گرفتن این واقعیت که رهبران ارشد ارتش روسیه تصرف چسیف یار تا ۹ ماه مه را به عنوان وظیفه نیرو‌های خود تعیین کرده‌اند، ما این تهدید را جدی می‌گیریم.»

به نقل از العربیه، روز ۹ مه برای روسیه دارای اهمیت تاریخی است. مسکو در این روز سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را جشن می‌گیرد. در این روز با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، یک رژه نظامی بزرگ در میدان سرخ برگزار می‌شود.

چسیف یار در منطقه دونتسک در شرق اوکراین قرار دارد، و حدود ۵ تا ۱۰ کیلومتر با باخموت، که اینک در اشغال نیرو‌های روسی است، فاصله دارد. نیرو‌های اوکراینی، که با مهمات توپخانه، هواپیما‌های بدون سرنشین، و ابزار‌های جنگ الکترونیکی تقویت شده‌اند، در اطراف چسیف یار با روس‌ها درگیرند.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین در این باره گفت در بحبوحه تلاش‌های روسیه برای پیشرفت در مناطق غرب باخموت، وی روز یکشنبه از واحد‌های نظامی اوکراین در جبهه شرقی بازدید کرده و اوضاع را «پرتنش» ارزیابی کرده است.

به گفته رویترز، روسیه طی هفته‌های اخیر سه حمله هوایی گسترده علیه نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های اوکراین انجام داده و فشار را بر حریف خود به شدت افزایش داده است. کاهش کمک‌های غربی به اوکراین، شامل عدم تصویب بسته کمکی دولت آمریکا توسط کنگره، روی این قضیه تاثیر گذاشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی