تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پس از حمله موشکی به اسرائیل مطرح شد

درخواست بورل از وزیر خارجه ایران

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه کشورمان درخواست کرد که ایران تنش‌ها را گسترش ندهد.

کد خبر: ۱۶۳۹۰۲
۱۸:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳

درخواست بورل از وزیر خارجه ایران

دیدارنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگو با وزیر امور خارجه ایران درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی خبر داده و بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها تاکید کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به نیابت از کشور‌های اتحادیه اروپا، حملات ایران علیه اسراییل را قویا، محکوم کرده و از طرفین می‌خواهم بیشترین خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

حمله ایران به اراضی اشغالی در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق انجام شد.

بورل همچنین از گفتگو با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در این باره خبر داده و گفت: با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفتگو کردم تا این پیام‌ها را منتقل کنم و از ایران بخواهم بیش از این تنش‌ها را گسترش ندهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیشتر، خبر داده بود که خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌ها در منطقه در پی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی شده است.

او در بیانیه‌ای و بدون اشاره به ریشه تنش که حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بود، مدعی شد این تشدید تنش بی‌سابقه یک تهدید علیه امنیت منطقه‌ای است.

بورل بر تعهد بروکسل بر امنیت اسرائیل تاکید کرد و با این حال گفت تشدید تنش بیشتر به نفع هیچ طرفی نیست و تمام طرف‌های از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این بلوک به مشارکت در کاهش تنش و امنیت منطقه پایبند است و با تمام طرف‌ها به منظور نیل به این هدف در ارتباط است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی