تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
افاضات اضافه

تا تنها مشکل کشور حل نشود آرام نمی‌گیگیریم

در روزهای اخیر بحث حجاب و برخورد با این موضوع بسیار مهم و حیاتی در کشور مورد توجه عوام‌الملک قرار گرفته و تا این مشکل بزرگ حل نشود آرام نمی‌گیگیریم!

کد خبر: ۱۶۳۷۹۰
۱۲:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳

تا تنها مشکل کشور حل نشود آرام نمی‌گیگیریم

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳

در خبر‌ها خواندم که خواص‌الدوله امور حمل و نقل ایتالیا دستور داده ارسال تصاویر دوربین‌های کنترل سرعت برای عوام متوقف شود تا از افزایش طلاق در این کشور جلوگیری به عمل آید. گویا مواردی وجود داشته که تصویر ارسال شده و معلوم شده راننده در حین ارتکاب تخلف سرعت، تنها نبوده و آن کسی هم که در خودرو احتمالا انگیزه افزایش سرعت راننده شده، همان همیشگی نبوده است. به نظرم جلوگیری از ارسال تصاویر کار خوبی‌ست. بهتر است به جایش برای همان همیشگی پیامک بزنند و بگویند در خودرو طرف مورد نظر شما جرم حضور همراه نامحرم و عدم رعایت حقوق شهروندی صورت گرفته است و خلاصه هر طور صلاح می‌دانید. اینطوری خیلی راحت‌تر می‌شود به شکل جامعه‌محور و مومنانه مشکلات عوام را حل کرد.

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک نظرسنجی درباره برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر در تعطیلات عید را دیدم. به نظر می‌رسد با اینکه بعضی از سریال‌ها و فیلم‌ها را فقط حدود ۵ درصد از عوام تماشا کرده‌اند، اما مثل آمار مشارکت عوام در راهپیمایی‌ها، رشد بینندگان برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر حتی بالای ۱۰۰درصد باشد. این آمار‌ها و رشد‌ها را هم باید به دستاورد‌های عصر ابراهیم اضافه کرد.

یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

سالار، خواص‌المله جدید قزوین اعلام کرد که عوام در تعطیلات نوروز ۲۶۰میلیون سفر ثبت کرده‌اند و این همان انتقام سخت از اسرائیل است. هم تحت تاثیر قرار گرفتم و هم ناراحت شدم. ناراحتی‌ام به این خاطر بود که من و عوام‌النسا سفرهایمان خیلی کوتاه بود و مثلا از منزل خودمان تا منزل والدین یا نهایتا یکی دو بار از منزل خودمان تا بوستان‌هایی که هنوز درخت دارند و قرار نیست داخلشان ساخت و ساز شود سفر کردیم. طبیعتا بقیه عوام مجبور شده‌اند به خاطر کم‌کاری ما زحمت بیشتری متحمل بشوند و سهم ما از آن ۲۶۰ میلیون سفر را جبران کنند. اینجور جاهاست که معلوم می‌شود چرا باید از هر فرصتی برای فرزندآوری استفاده کرد. فرزند بیشتر، یعنی افزایش مجموع تعداد سفر‌ها و یعنی انتقام سخت‌تر! باید سخت شود و سختی را تحمل کرد تا با افزایش جمعیت بتوان سخت‌تر انتقام گرفت. تصاویر نگران‌کننده‌ای از عده‌ای به اصطلاح دانشجوی بوشهری دیدم که به بهانه پایان تحصیلشان لباس‌های یک شکل پوشیده بودند و خوشحالی می‌کردند. منقلب شدم. قطعا تحت تاثیر دشمنان هستند و می‌خواهند کاری کنند که عوام یادشان برود در عصر ابراهیم همه مشکلات کشور حل شده است. نباید اجازه داد اینگونه اتفاقات تکرار شود. خوشبختانه عصر شنیدم که دانشکده مربوطه تصمیم دارد موضوع را از طریق خواص‌الرعایای بوشهر پیگیری کند و قرار است عامل اصلی این فاجعه به همراه پدرش جوابگوی این کار باشند. خیالم راحت شد. احتمالا غربی‌ها بلافاصله سعی می‌کنند با خبرسازی درباره مسائلی مثل قیمت بعضی چیز‌ها یا مثلا جعل امضای بعضی‌ها این مساله را که قطعا در حال حاضر جزو معدود مشکلات کشور است فراموش کنیم. اما اشتباه می‌کنند. تا وقتی که مطمئن نشویم با چنین مشکل بزرگی برخورد قاطع، فوری و انقلابی صورت گرفته تا احساس آرامش کنیم نباید آرام بگیگیریم!

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

صبح یکی از عوام برایم به مناسبت سالگرد اختراع دستگاه کرونایاب مستعان پیام تبریک فرستاد. خوشحال شدم. تقریبا مصادف با روز صنعت هسته‌ای است. درست که کرونا دیگر مثل قبل وحشتناک نیست، ولی نباید گذاشت این اختراع مهم بی‌مصرف بماند. به نظرم می‌توان با کمی تغییرات کوچک از همین دستگاه برای پیش‌بینی احتمال وقوع تصادف در جاده‌ها در راستای کاهش آمار تلفات تصادفات استفاده کرد. حتی شاید بتوان از همین مستعان برای تشخیص حضور نسوان بی‌حجاب که بر خلاف میل خودشان آن طور که خواص می‌گویند لباس نمی‌پوشند استفاده کرد. خلاصه که اصلا نباید دستگاهی که برای رونمایی‌اش آقایان سردار‌ها قدم‌رنجه کرده بودند بلامصرف در انبار‌ها بماند. این‌ها منابع و سرمایه‌های ما هستند. مخصوصا که غلامحسین، رییس خواص‌الرعایا هم امروز گفت درباره حجاب و عفاف وضع خوبی نداریم. خیلی ناراحت شدم. حالا می‌فهمم که چرا این مدت درباره یک سری درخت معمولی در فلان پارک یا یک تکه زمین بی‌ارزش در ازگل یا حتی تغییرات معمولی قیمت‌های برخی از اقلام مصرفی عوام سر و صدا راه می‌اندازند. می‌خواهند این وضع بد حجاب و عفاف دیده نشود. چه خوب که غلامحسین حواسش است و چه خوب که هنوز مستعان‌ها و مستعان‌ساز‌ها را داریم که بتوانند مشکل حجاب را هم مثل مشکل کرونا حل کنند و بعد از آن دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت. انتقام سخت را هم که عوام با سفر رفتن‌هایشان خواهند گرفت؛ البته با رعایت حجاب و عفاف. خبری هم درباره یک اختلاس دو میلیون دلاری در بندر امام شنیده شد. چیز مهمی نیست. چون عاملش به کانادا رفته که خوشبختانه نسبت به آنجا اشراف کامل وجود دارد. بالاخره اکثر اعضای صنف اختلاسگران همانجا جمع هستند و انشاءالله با تدابیری که برای استقرار فرزندان و اقوام بعضی خواص در آنجا اندیشیده شده این اختلاسگران راه فراری از کانادا پیدا نخواهند کرد. معلوم است کانادایی‌ها هم این را فهمیده‌اند و به همین خاطر با ماندن اسحاق فرزند محمدباقر در آنجا مخالفت کردند. ولی کور خوانده‌اند. خواص ما آنقدر فرزند و اقوام دارند که همگی حاضر باشند برای جلوگیری از فرار این اختلاسگران در کانادا در آنجا مستقر شوند و مراقبت کنند تا به وقتش نظمیه و عدلیه ما اقدامات لازم را انجام بدهند اگر این بی‌حجاب‌ها بگذارند. تصاویر مراسم ورود حسین، خواص‌الدوله امور خارجه به دمشق را دیدم. ساده و بی‌تکلف برگزار شد. معلوم بود تاکید کرده که سوری‌ها وسط این همه شلوغی شب عید فطر و کار‌هایی که دارند برای استقبال به فرودگاه نیایند. بالاخره حسین دمشق را حتی بهتر از تهران بلد است. فوقش یک تاکسی می‌گیرد و تا مقصد می‌رود. البته خوشبختانه جمعی از خواص‌الدوله‌های مستقر در دمشق در فرودگاه حاضر شدند و گویا حسین را رسانده بودند.

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

علی، سخنگوی خواص‌الدوله‌ها اعلام کرد که کاهش تورم در سال جاری هم ادامه ادارد. حتی نرخ بیکاری هم کاهش یافته و تاثیرات این اتفاقات خوب به سفره‌های عوام هم می‌رسد. راست هم می‌گوید. اصولا که از شروع عصر ابراهیم خیلی تورمی نداشته‌ایم و هر چه هم بوده تقصیر حسن بوده است که خوشبختانه یواش‌یواش تا چند سال دیگر آثار دوره حسن به کل از بین خواهد رفت و آثار عصر ابراهیم می‌ماند. کمال، معاون خواص‌الدوله در امور طُرُق و مُدُن، اعلام کرد که عوام به ایشان گفته‌اند بلیط قطار بیش از حد ارزان است. واقعا هم همینطور است. خوشبختانه اینطور که کمال گفته برای افزایش قیمت بلیط طیاره و قطار و اتوبوس برنامه دارند. باید هم افزایش بدهند. وقتی تورم، که اگر باشد، کاهشی‌ست لازم است قیمت بعضی چیز‌های خیلی ارزان را خود خواص‌الدوله‌ها با برنامه افزایش بدهند که تعادل اقتصاد به هم نخورد. حتی روزنامه بودجه‌بگیر هم نوشت که خواص‌الدوله‌ها توانسته‌اند ظرف ۴۸ ساعت قیمت دلار را از ۶۵هزار تومان به ۶۳۵۰۰ تومان برسانند. واقعا کار بزرگی‌ست. هم خیلی دلار را ارزان نکردند که باعث شود تورم آمریکا خیلی کاهش پیدا کند و فروپاشی اقتصاد پوسیده آمریکا به تعویق بیفتد و هم از طرفی به آمریکایی‌ها نشان دادند که اگر در رفتارشان تجدیدنظر کنند ما می‌توانیم دستشان را بگیریم و اقتصادشان را نجات بدهیم. اگر عوام با مسافرت رفتن انتقام سخت را گرفته‌اند خواص هم نشان داده‌اند که می‌توانند با پایین نیاوردن قیمت دلار همین کار را با آمریکایی‌ها بکنند. غروب تصاویری از پشت صحنه فیلمبرداری یک فیلم گانگستری در بزرگراه صدر تهران را دیدم. عده‌ای موتورسوار دور یک ماشین جمع شدند و ضمن سرقت یک چیز‌هایی در حالی که به سمت بقیه خودرو‌ها اسلحه گرفته بودند و حتی شلیک هم می‌کردند سوار موتورهایشان شدند و رفتند. ترافیک هم درست شده بود و به نظر می‌آمد عوامل فیلم، به ویژه بازیگران موتورسوار کمی برای خروج از صحنه، دشواری داشتند، اما نهایتا موفق شدند و کارگردان کات داد. چه خوب است که امنیت داریم وگرنه این صحنه‌های سینمایی تبدیل به واقعیت زندگی‌مان می‌شد و همان ناامنی را حس می‌کردیم که غربی‌ها هر روز حس می‌کنند. غلامحسین و غلامرضا و بقیه خواص مربوطه اگر برخورد لازم درباره ححاب و عفاف را هم انجام بدهند دیگر هیچ مشکلی در کشور نمی‌ماند. همه چیز آرام است و عوام چقدر خوشبختند.

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳

بخش‌هایی از مصاحبه علیرضا از خاص‌ترین خواص ورزشی با تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. علیرضا واقعا همانطور که قهرمان بوده پهلوان هم هست. چند سالی هم به عنوان خواص‌البلد تهران به عوام خدمت کرد. الان هم مدتهاست که کشتی را به روز‌های اوجش برگردانده است. با این حال حواسش از عبادت هم پرت نشده است. در این مصاحبه هم با اینکه گویا تن فرد مصاحبه‌کننده می‌خارید، اما با سعه صدر بسیار به سوال‌هایش جواب داد تا معلوم شود جهان‌پهلوانی چیست و جهان‌پهلوان واقعی کیست. بزرگواران شهر‌های مختلف هم امروز درباره حجاب و بی‌حجاب‌ها حرف زدند. تکلیف روشن است. نسوان یا همانطور که تا یک سال و نیم پیش همه چیز آرام بود به میل خودشان جوری که خواص می‌خواهند لباس می‌پوشند یا در حال همکاری با دشمن هستند و طبیعتا نظمیه‌ها که به خاطر وجود امنیت فراوان کار دیگری ندارند و حوصله‌شان سر رفته است مجبورند برخورد‌های مومنانه لازم را انجام بدهند.

پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳

دیشب بعد از مدت‌ها باران خوبی بارید. البته این باران‌ها فقط باعث می‌شوند کمی هوا خنک شود و تاثیری در رفع خشکسالی و بی‌آبی ندارند. نظمیه‌ها بیانیه دادند که از شنبه ۲۶ فروردین می‌خواهند با کسانی که حجاب ندارند برخورد کنند. امسال شنبه ۲۵ فروردین است. پارسال شنبه ۲۶ فروردین بود و اتفاقا آقای سردار غلامرضا گفته بود که می‌خواهند از شنبه ۲۶ فروردین برخورد کنند. خیلی خوشم آمد. نظمیه‌ها می‌خواهند نشان بدهند حرف مرد یکی‌ست و از حالا تا اطلاع ثانوی قرار است هر سال از روز شنبه ۲۶ فروردین با این چند نفر نسوان اندک‌شماری که حاضر نیستند به میل خودشان آنطور که خواص می‌گویند لباس بپوشند برخورد کنند. دستشان هم درد نکند. نباید اجازه داد تنها مشکل کشور، لاینحل باقی بماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی