تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

ادعای بریتانیا؛ ایران نباید درگیری را گسترده‌تر کند

در حالی که خبرها و شایعات زیادی درباره پاسخ ایران به حمله تروریستی اسرائیل منتشر شده است، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا مدعی شد که تهران نباید خاورمیانه را به درگیری گسترده‌تر بکشاند.

کد خبر: ۱۶۳۷۸۶
۱۰:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۳

ادعای بریتانیا؛ ایران نباید درگیری را گسترده‌تر کند

دیدارنیوز: دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا در گفتگو با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود مدعی شد که تهران نباید خاورمیانه را به درگیری گسترده‌تر بکشاند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، کامرون روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین با انتشار پستی در پلتفرم «ایکس» گفت: «برای امیرعبداللهیان وزیر خارجه، توضیح دادم که ایران نباید خاورمیانه را وارد یک درگیری گسترده‌تر کند».

به نقل از العربیه، کامرون افزود: «نسبت به احتمال اینکه یک محاسبه اشتباه منجر به خشونت بیشتر شود، عمیقا نگرانم. ایران باید در عوض برای توقف تشدید تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کند.»

امیرعبداللهیان نیز طی گفت‌وگوی تلفنی با کامرون از «بی عملی» بریتانیا در محکومیت «حمله هوایی اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق» انتقاد کرد.

به نقل از «تسنیم»، عبداللهیان طی این گفتگو اظهار داشت که «تهران به دنبال توسعه تنش در منطقه نبوده است» و افزود که «در مقابل حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و سکوت آمریکا و بریتانیا به معنای تشویق نتانیاهو در تداوم جنگ افروزی و توسعه آن در منطقه است.»

در یکم آوریل، سپاه پاسداران ایران از شهادت سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان و محمدهادی رحیمی، معاون وی و همچنین پنج عضو سپاه همراه آن‌ها در یک حمله هوایی اسرائیلی به ساختمان [مجاور]کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

این حمله تروریستی از زمان هدف قرار دادن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در مجاورت فرودگاه بغداد در ژانویه ۲۰۲۰، شاید دردناک‌ترین ضربه به تهران محسوب شود.

این امر مقامات ایرانی را بر آن داشت تا تأکید کنند که انتقام‌جویی اجتناب‌ناپذیر است. در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که واکنش تهران حمله مستقیمی خواهد بود که خاک اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی