تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
برد شیرین بارسایی‌ها در فرانسه و برتری لرزان اتلتیکو مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

در شبی که انتظار می‌رفت پاریسی‌ها با درخشش امباپه، بارسای دور از اوج را به راحتی شکست دهند، تیم ژاوی با دبل رافینیا در پاریس به یک پیروزی شیرین رسید و توانست مربی‌ سابقش انریکه را ناکام بگذارد. امباپه (که گفته می‌شود خرید آینده رئال مادرید است) باوجود ادعای زیاد و حواشی فراوانی که برای پاریس داشته در میدان دیده نشد و مرد اول ناکامی‌های میزبان بود. دمبله ستاره سابق بارسا، اما مقابل کاتالان‌ها درخشید و در اسپانیا هم می‌تواند خطرناک باشد.

کد خبر: ۱۶۳۷۷۱
۰۹:۴۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

دیدارنیوز: بارسلونا و اتلتیکومادرید با پیروزی به استقبال دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان می‌روند.

دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۲ مسابقه به اتمام رسید که طی آن بارسا با نتیجه ۳ بر ۲ در خانه پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی رسید و اتلتیکو با برتری ۲ بر یک مقابل دورتموند برای مسابقه برگشت آماده خواهد شد.

بارسا با گل رافینیا در زمین پاریس از این تیم پیش افتاد، اما شاگردان انریکه با ۲ گل متوالی در ۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم به بازی برگشتند؛ پیش از آنکه رافینیا و کریستنسن بار دیگر بارسا را به تیم برنده تبدیل کنند.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

۲ اشتباه مرگبار از مدافعان دورتموند در ورزشگاه متروپولیتانو باعث شد اتلتیکو مادرید در نیمه اول با ۲ گل پیش بیفتد، اما زنبور‌ها در اواخر بازی شادابی مورد نیاز خود را بازیابی کردند و در نهایت شلیک مهارنشدنی هالر به کاهش اختلاف منجر شد.

بارسا در حالی برای نخستین بار در ۴ سال اخیر به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود که ۵ حضور قبلی آن‌ها در این مرحله تنها یک بار به پیروزی و صعود انجامید. رقابت ژاوی ارناندس و لوئیس انریکه با حملات تیم میزبان به نقطه آغاز رسید. به گونه‌ای هر ۷ شوت نخست مسابقه به سمت دروازه ترشتگن رفت.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

رافینیا روی ارسال بلند و زیبای ترشتگن با دوناروما تک‌به‌تک شد، اما خروج سنگربان سابق میلان او را در یک گل زودهنگام ناکام گذاشت. لواندوفسکی در دقیقه ۲۰ می‌توانست با یک ضربه سر، روی ارسال کرنر دروازه پاریس را باز کند، اما نونو مندس توپ را از روی خط برگرداند. طلسم دروازه‌ها تا دقیقه ۳۷ پابرجا ماند تا اینکه پاس بیرون پای استثنایی لامینه یامال زمینه‌ساز گل نخست بارسا نام گرفت. بال راست ۱۶ ساله در شبی که لقبجوان‌ترین بازیکن مرحله یک‌چهارم نهایی ادوار مختلف لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد با یک ارسال عالی توپ را به داخل محوطه جریمه پاریس رساند. خروج دوناروما و دفع ناقص او در مصاف با لواندوفسکی کافی نبود و رافینیا توپ برگشتی را به تور دروازه پاریس کوبید.

نیمه اول با پیروزی میلی‌متری بارسا به پایان رسید، اما به محض آغاز ۴۵ دقیقه دوم، ورق برگشت. برتری بلوگرانا بعد از ورود مجدد به زمین کمتر از ۳ دقیقه دوام داشت. عثمان دمبله، بازیکن سابق بارسا در داخل محوطه جریمه ابتدا با یک پاس در عمق، امباپه را راه انداخت، اما دفع ناقص مدافعان میهمان توپ را به خود او برگرداند. او این بار با یک شلیک محکم و در‌هم شکننده، سقف دروازه ترشتگن را فرو ریخت و کار را به تساوی کشید.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

رافینیا برزیلی ستاره اول میدان در پاریس بود

دروازه بارسا تنها ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه بعد از گل تساوی، تحت فشار بی‌امان مهاجمان پاریس دوباره باز شد. کار تیمی زیبای شاگردان انریکه روی زمین توپ را به فابیان رویس رساند. او با یک پاس در عمق عالی ویتینیا را صاحب توپ کرد و ضربه زمینی هافبک ۲۴ ساله بازیکن پرتغالی به مقصد سمت دورتر دروازه بارسا بی‌نقص‌تر از آن بود که ترشتگن بختی برای مهار ش داشته باشد.

بارکولا می‌توانست خیلی زود سومین گل پاریس در نیمه دوم را هم به ثمر برساند، اما مهار ضعیف و ناقص ترشتگن توپ را به تیر افقی دروازه آبی‌اناری‌ها رساند. خطر از بیخ گوش تیم ژاوی گذشت تا ترکیب تعویض‌های طلایی او با عملکرد کلافه‌کننده مدافعان وسط پاریس روند بازی را تغییر دهد. پدری در دقیقه ۶۱ به زمین آمد و با اولین لمس توپ خود، رافینیا را در پشت سر مدافعان میزبان صاحب موقعیت کرد تا با یک والی دیدنی و زیبا دومین گل خود در این مسابقه را به ثمر برساند.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

عثمان دمبله یک موقعیت مناسب به دست آورد، اما شلیک پای راست او با وجود گذر از ترشتگن به تیر برخورد کرد. تعویض‌های درخشان ژاوی ادامه داشت و آندریاس کریستنسن، بازیکن دانمارکی سابق چلسی به محض ورود به زمین بارسا را پیش انداخت. ارسال ایلکای گندوغان از نقطه کرنر در تراکم محوطه ۶ قدم با ضربه سر کریستنسن همراه شد تا حساب کار ۳ بر ۲ شود.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

قبل از شروع رقابت اتلتیکو مادرید و دورتموند به عنوان تیم‌های چهارم و پنجم لالیگا و بوندس‌لیگا، شاگردان دیگو سیمئونه، پردرآمدترین سرمربی فوتبال جهان در هیچ‌یک از ۱۶ مسابقه خانگی اخیر خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا با شکست از زمین خارج نشده بودند. آمار کولچونروس در این ۱۶ مسابقه ۱۰ پیروزی، ۱۲ کلین‌شیت و تنها ۴ گل خورده را نشان می‌داد. ادین ترزیچ قبل از مسابقه گفته بود: «در این سطح فضایی برای اشتباه وجود ندارد، هرچند می‌دانیم در این جو کار ما سخت است.» نتیجه نهایی مسابقه را، اما اشتباهات نابخشودنی مدافعان دورتموند تعیین کرد.

تنها ۴ دقیقه طول کشید تا توپ از خط دروازه دورتموند عبور کند. کوبل فرصت زیادی برای دفع توپ داشت، اما بعد از تعلل زیاد، توپ را تحت فشار به یان ماتسن رساند. پاس سرضرب اشتباه مدافع چپ هلندی مستقیماً در اختیار رودریگو دی‌پائول قرار گرفت تا با یک لمس توپ و یک شلیک بی‌رحمانه ورزشگاه متروپولیتانو را به مرز انفجار برساند.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

اتلتیکو تنها یک دقیقه بعد فرصت دوبرابر کردن اختلاف را داشت، اما ضربه خطرناک و زیبای ویتسل با واکنش عالی کوبل همراه شد. دورتموند بیش از ۶۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، با این حال بیشتر حملات خطرناک در طرف دیگر زمین روی دروازه کوبل شکل می‌گرفت. با گذشت ۳۲ دقیقه از آغاز مسابقه، یک فرصت بادآورده دیگر به گل دوم اتلتیکو انجامید. همه‌چیز از یک پرتاب اوت در میانه زمین شکل گرفت. تعلل و ناهماهنگی ۲ مدافع وسط دورتموند در دفع و کنترل توپ، موقعیت را در اختیار گریزمان قرار داد. پاس مهاجم فرانسوی، لینو را در سمت چپ محوطه با کوبل تنها کرد تا توپ را از زیر دستان سنگربان سوئیسی به تور دروازه دورتموند برساند.

نیمه اول با برتری ۲ بر صفر اتلتیکو به پایان رسید و این نتیجه تا دقیقه ۸۱ پابرجا ماند. ضربه آزاد بلندی که به تیر دوم دروازه دورتموند رسیده بود می‌توانست به گل سوم و نقطه پایان احتمالی مسابقه منجر شود، اما کوبل والی خطرناک لینو را به زیبایی مهار کرد و تنها ۶ دقیقه بعد، دورتموند در طرف دیگر زمین به گل رسید. کار تیمی زنبور‌ها و یک پاس منحرف‌شده، سباستین هالر را در داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد و شلیک چکشی قهرمان جام ملت‌های آفریقا، سنگربان اتلتی را درون دروازه ناکام گذاشت.

ژاوی در پاریس مچ انریکه را خواباند!/ امباپه محو شد

فشار حملات دورتموند تازه آغاز شده بود. تیم ترزیچ در ادامه فرصت مناسبی برای به تساوی کشیدن کار به دست آورد، اما شلیک سهمگین گیتنز با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت. این آخرین خوش‌شانسی سیمئونه نبود و ضربه سر یولیان برانت در واپسین حمله زنبور‌ها در دقیقه ۹۵ باز هم به تیر افقی دروازه خورد تا بازی با نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد. دور برگشت مسابقات دیشب سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و برنده این ۲ تقابل در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی