تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جلیل رحیمی جهان آبادی اعلام کرد

پاسخ ایران به اسرائیل باید بر پایه صبر و توانمندی لازم باشد

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس با بیان اینکه حمله رژیم ددمنش اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: قطعا پاسخ ما به حملات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی باید با دقت نظر کامل بر پایه صبر و توانمندی لازم باشد تا اسرائیل حداقل پاسخ متناسبی دریافت کند و بداند در صورت تکرار این حملات هزینه‌ای گزاف برایش خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۳۷۶۰
۱۸:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

پاسخ ایران به اسرائیل باید بر پایه صبر و توانمندی لازم باشد

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی با دقت، فرصت و با بررسی دقیق رفتار کنیم، گفت: در واقع نباید هیچگونه اقدام یا عملیات شتابزده، احساسی و ضعیف صورت بگیرد، مسئولان ما به این نکته توجه اساسی دارند که پاسخ ما نه تنها باید ایجاد بازدارندگی کند، بلکه منجر به پشیمانی دشمن از رفتار خود شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خانه ملت، در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر و پاسخ تنبیهی به رژیم صهیونیستی، گفت: حمله رژیم ددمنش صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بی پاسخ نخواهد ماند؛ در واقع این رژیم غاصب به خاک ایران حمله کرده است و سفارتخانه هر کشوری در سایر بلاد‌ها جزو خاک آن سرزمین محسوب می‌شود.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی باید باز دارندگی لازم را داشته باشد، افزود: همانگونه که معظم له در سخنرانی خود عنوان کرده‌اند این پاسخ باید از بازدارندگی لازم و کافی برخوردار باشد یعنی برای این رژیم غاصب هزینه ایجاد کند تا اسرائیل جرات حمله به خاک کشور و مردم ایران را نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باز دارندگی در مسئله‌ای همچون غارتگری رژیم صهیونیستی اساس صلح خواهد بود، یادآور شد: اگر بازدارندگی ایجاد نشود و رفتار متناسبی صورت نگیرد طرف مقابل این مسئله را حمل بر "ضعف" قلمداد خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس قوانین بین‌المللی به دلیل اینکه به خاک ایران حمله شده و بر پایه ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد حق دفاع مشروع داریم و بنده اعتقاد دارم؛ این حق باید توسط بخش‌های سیاسی، امنیتی و نظامی ما اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی با دقت، فرصت و بررسی دقیق رفتار کنیم، افزود: در واقع نباید هیچگونه اقدام یا عملیات شتابزده، احساسی و ضعیف صورت بگیرد، مسئولان ما در شورای امنیت ملی، در بخش‌های نظامی و در رأس آن مقام معظم رهبری که فرمانده کل قوا هستند به این نکته توجه اساسی دارند که پاسخ ما نه تنها باید ایجاد بازدارندگی کند، بلکه منجر به پشیمانی دشمن از رفتار خود شود.

جهان آبادی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً پاسخ ما به حملات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی باید با دقت نظر کامل بر پایه صبر و توانمندی لازم باشد تا رژیم صهیونیستی حداقل پاسخ متناسبی دریافت کند و بداند در صورت تکرار این حملات هزینه‌ای گزاف برایش خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی