تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دعوای لفظی نکونام و خطیر تا کی ادامه دارد؟

استقلال از ساحل آرامش دور شد

«مشکلات خانواده باید درون آن حل شود». موضوعی که نه علی خطیر به آن توجه می‌کند و نه جواد نکونام. مصاحبه‌های پرشمار مدیرعامل و سرمربی استقلال باعث شده تیم صدرنشین لیگ بیست‌وسوم از ساحل آرامش دور باشد.

کد خبر: ۱۶۳۷۵۸
۱۷:۴۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

استقلال از ساحل آرامش دور شد

دیدارنیوز: اختلافات جواد نکونام و علی خطیر بر کسی پوشیده نیست و از ابتدای لیگ شاهد ابعاد مختلفی از این موضوع بودیم.

جواد نکونام در لیگ بیست‌وسوم هدایت استقلال را قبول کرد تا شاهد حضور او روی نیمکت این تیم باشیم. جواد نکونام در زمان مدیریت حجت کریمی به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب شد، اما کار خود را با علی خطیر ادامه داد. موضوعی که همیشه مدیران استقلال روی آن تاکید داشتند، توافق نکونام با حجت کریمی بر سر برخی مسائل بود که ظاهرا علی خطیر با آن‌ها کنار نیامده است. در این مدت هم تا دل‌تان بخواهد شاهد مصاحبه‌های نکونام و علی خطیر علیه یکدیگر بودیم؛ استقلال به معنای واقعی کلمه، فاصله زیادی از ساحل آرامش دارد.

سقف بودجه

جواد نکونام انتظار داشت استقلال طوری بسته شود که بتواند برای قهرمانی بجنگد. البته عده‌ای اعتقاد دارند استقلال همین حالا هم بازیکنان خوبی دارد و صدرنشین لیگ بیست‌وسوم، می‌تواند در پایان جام را بالای سر ببرد. از لیست بازیکنانی که نکونام در اختیار خطیر قرار داده بود، عده کمی جذب شدند و همین موضوع سرمربی آبی‌ها را ناراحت کرد. خطیر دوست دارد قانون را رعایت کند، اما با بی‌قانونی هم برخوردی نشد و تمام تیم‌های لیگ برتری با همان بازیکنانی که سقف را رد کرده بودند کار خود را دنبال می‌کنند و امتیازات کسر شده هم به حساب آن‌ها واریز شد. جواد نکونام هم در مصاحبه‌ای تاکید کرد وقتی اوضاع به این شکل است، چرا استقلال بازیکن نگرفت؟

آبی‌ها حتی برای ثبت قرارداد همان بازیکنان جدید هم دچار مشکل شدند و سرمربی استقلال در گام اول، مبلغ قرارداد خود را کم کرد و سپس از بازیکنان خواست آن‌ها هم اگر مشکلی ندارند، به استقلال تخفیف بدهند تا تیم تقویت شود.

تیم رسانه‌ای

جواد نکونام همراه با خود تیم رسانه‌ای آورد که تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است. افرادی که از دوستان و نزدیکان سرمربی استقلال محسوب می‌شدند و نکو مایل بود این افراد کنار او باشند. پس از مدتی، علی خطیر تصمیم گرفت با تمامی آن افراد قطع همکاری کند؛ موضوعی که باعث ناراحتی و دلخوری جواد نکونام از مدیرعامل استقلال شد.

کافی است سری به رسانه رسمی باشگاه استقلال بزنید تا متوجه یک موضوع جالب شوید؛ سانسور حرف‌های جواد نکونام! پس از اینکه دسترسی‌های مدیر رسانه‌ای استقلال از او گرفته شد، دیگر خبری از پوشش کامل صحبت‌های جواد نکونام نیست و بخش‌هایی که علیه علی خطیر است، در رسانه رسمی باشگاه استقلال پوشش داده نمی‌شود.

جذب بازیکن

سعید عزت اللهی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، حسین گودرزی، روبرتو تورس، اوستون اورونوف، رضا اسدی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان، جواد آقایی‌پور، محمدحسین اسلامی و... برخی از اسامی هستند که جواد نکونام به مدیریت باشگاه داد و هیچ‌کدام جذب نشدند. مدیران استقلال می‌گویند بسیاری از این بازیکنان، تحت قرارداد تیم دیگری هستند و برای جذب آن‌ها باید مبلغی برای رضایتنامه هم پرداخت شود و این موضوع با توجه به شرایط مالی استقلال، آبی‌پوش شدن این اسامی را غیرممکن کرد.

در این بین، روبرتو تورس بازیکنی بود که تا یک‌قدمی ثبت قرارداد با استقلال پیش رفت، اما این انتقال نهایی نشد، زیرا علی خطیر اعتقاد داشت تورس مبلغ زیادی می‌خواهد و این هزینه برای جذب او به صرفه نیست.

دوری استقلال از ساحل آرامش

این جمله را بسیار شنیده‌اید «مشکلات خانواده باید درون آن حل شود». موضوعی که نه علی خطیر به آن توجه می‌کند و نه جواد نکونام. مصاحبه‌های پرشمار مدیرعامل و سرمربی استقلال باعث شده تیم صدرنشین لیگ بیست‌وسوم از ساحل آرامش دور باشد. خبر‌های حاشیه‌ای مربوط به استقلال، زودتر از اکثر تیم‌های لیگ برتری در فضای مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود، اتفاقی که مقصر آن افراد داخل باشگاه هستند. جو ملتهبی که در استقلال حاکم است، احتمال دارد باعث از دست رفتن قهرمانی هم شود. اتفاقی که درنهایت هواداران تیم را ناراحت می‌کند و از اختلاف نکونام و خطیر متضرر می‌شوند.

مشکلات استقلال درون خانواده آبی حل نمی‌شود و اگر به خاطر داشته باشید، علیرضا دبیر برای حل مشکل سرمربی و مدیرعامل استقلال وارد عمل شد. دبیری که از اهالی کشتی است و ارتباطی به فوتبال ندارد، اما از دوستان مشترک هر دو جبهه است. دیدار با دبیر هم صرفا شبیه آتش‌بس موقت بود و حالا هم بار دیگر شاهد اوج گرفتن اختلافات هستیم. در همین چند روزه، بار دیگر نکونام علیه خطیر دو مصاحبه انجام داد و مدیرعامل استقلال هم پاسخ داد. در واقع به نظر می‌رسد استقلالی‌ها بدترین زمان را برای مطرح کردن دلخوری‌ها و گلایه‌ها انتخاب کرده‌اند. لیگ برتر ایران این هفته‌ها به اوج حساسیت رسیده و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به قیمت از دست رفتن جام قهرمانی تمام شود.

مشخص نیست نقطه پایان اختلاف خطیر و نکونام چه زمانی است و اصلا چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا خیر، اما چند هفته آرامش تا پایان لیگ برتر، بد نیست و می‌تواند به استقلال کمک کند. چند هفته یکدیگر را دوست داشته باشید تا هواداران استقلال فصل را با حسرت تمام نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی