تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا بیان کرد

به رسمیت شناختن کشور فلسطین منفعتی ژئوپلیتیکی برای اروپاست

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا می‌گوید که به رسمیت شناختن کشور فلسطین «یک منفعت ژئوپلیتیکی برای اروپا» محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۶۳۷۵۷
۱۷:۳۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

به رسمیت شناختن کشور فلسطین منفعتی ژئوپلیتیکی برای اروپاست

دیدارنیوز: پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در جمع نمایندگان مجلس این کشور گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین «یک منفعت ژئوپلیتیکی برای اروپا» است.

به نقل از العربیه، سانچز با تاکید مجدد بر اینکه اسپانیا «آماده» به رسمیت شناختن کشور فلسطین است گفت که «پاسخ کاملا نامتناسب اسرائیل به حمله ۷ اکتبر حماس در نوار غزه ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می‌کند.»

پیشتر دولت اسپانیا، روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که پدرو سانچز، هفته آینده با هدف کسب حمایت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با تعدادی از همتایان خود در اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا در یک نشست خبری گفت که دستور کار سانچز شامل دیدار با نخست وزیران نروژ، ایرلند، پرتغال، اسلوونی و بلژیک است و متمرکز بر موضع اتحادیه اروپا در قبال جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه خواهد بود.

آلگریا افزود: «می‌خواهیم فاجعه انسانی در غزه را متوقف کنیم و به راه اندازی یک روند صلح سیاسی کمک کنیم که منجر به دستیابی به راه‌حل دو دولتی در اسرع وقت شود.»

سانچز گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای کشوری برای فلسطینیان را به رسمیت بشناسد و افزود که معتقد است به زودی «مجموعه‌ای» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که بسیاری از اعضا را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار قرار دهد.

اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی ماه گذشته اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی