تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
شب تماشایی مادرید و لندن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

عاشقان فوتبال در جهان، شب گذشته (سه‌شنبه) از تماشای دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا حسابی لذت بردند؛ ۶ گل در بازی رئال و سیتی و ۴ گل هم در نبرد آرسنال و بایرن در لندن رقم خورد!

کد خبر: ۱۶۳۷۳۵
۰۹:۰۱ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

دیدارنیوز: تکلیف ۲ مسابقه نخست مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با وجود به ثمر رسیدن ۱۰ گل به دور برگشت موکول شد.

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۳ لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با برگزاری ۲ مسابقه آغاز شد که طی آن رئال مادرید و منچسترسیتی به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند و جدال آرسنال و بایرن مونیخ در ورزشگاه امارات به نتیجه مساوی ۲ بر ۲ ختم شد.

رئال مادرید با وجود دریافت گل زودهنگام سیلوا تا پیش از دقیقه ۱۴ به تیم برنده میدان تبدیل شد. با این حال منچسترسیتی با ۲ شلیک محشر از فودن و گواردیول با نتیجه ۳ بر ۲ پیش افتاد؛ پیش از آنکه والورده کار را به تساوی بکشد.

آرسنال با گل بوکایو ساکا در خانه از بایرن پیش افتاد، اما شاگردان توخل با ۲ گل متوالی از گنبری و کین به تیم برنده میدان تبدیل شدند. تروسار در دقیقه ۷۶ کار را به تساوی کشاند.

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

بازی حساس رئال مادرید و منچسترسیتی در شرایطی آغاز شد که آخرین رقابت ۲ تیم در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فصل گذشته با برتری ۴ بر صفر سیتیزن‌ها به پایان رسیده بود. مدافع عنوان قهرمانی تحت فشار تقویم فشرده لیگ برتر، کوین دی‌بروینه، زننده تک گل تیمش در بازی رفت فصل گذشته مقابل رئال را در کنار ادرسون روی نیمکت نشاند، اما کهکشانی‌ها با ۹ روز استراحت مهیای مسابقه بزرگ شدند. به محض آغاز مسابقه اورلین شوامنی با یک خطای شدید روی گریلیش شب پرحادثه مادرید را آغاز کرد. مدافع ۲۴ ساله به دلیل دریافت کارت زرد مسابقه بعدی را از دست داد و برناردو سیلوا، زننده ۲ گل منچسترسیتی در آخرین تقابل قبلی ۲ تیم، پشت توپ ایستاد. حضور وینیسیوس جونیور به عنوان دیوار دفاعی تک‌نفره کافی نبود و هافبک پرتغالی با زیرکی توپ را از زاویه مستقیم به گوشه کور آندری لونین درون دروازه رئال مادرید رساند.

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

شلیک ارلینگ هالند از زاویه تنگ سمت چپ دروازه با واکنش لونین مواجه شد و رئال مادرید دقایقی بعد با اولین شوت خود در این مسابقه توسط کاماوینگا به گل تساوی رسید. او توپ را از کارواخال گرفت و از پشت محوطه روانه دروازه کرد. شلیک، خطرساز به نظر نمی‌رسید، اما با برخورد به روبن دیاس تغییر جهت داد و به تور دروازه منچسترسیتی چسبید تا رئال مادرید برای سی‌وچهارمین مسابقه خانگی متوالی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شود.

منچسترسیتی برای جبران گل خورده پیش کشید و بلافاصله روی ضد حمله بار دیگر دروازه این تیم لرزید. پاس در عمق عالی وینیسیوس در پشت دفاع بالا رفته منچسترسیتی به رودریگو رسید. او بیش از نیمی از زمین را پیمود و با یک شلیک آرام توپ را به آن سوی خط دروازه اورتگا لغزاند تا دومین شوت منحرف‌شده در عرض ۱۱۴ ثانیه به دومین گل رئال ختم شود.

لوس بلانکوس برنده به رختکن رفت و برتری این تیم تا اواسط نیمه دوم پابرجا ماند. فیل فودن که هفته گذشته در مقابل استون‌ویلا با شوت‌های راه دور هت‌تریک کرده بود با پاس جان استونز در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شلیک مهارنشدنی، گوشه بالای دروازه لونین را هدف قرار داد تا کار به تساوی کشیده شود.

رئال مادرید قبل از آنکه از شوک گل دوم حریف خارج شود، با گل سوم روبه‌رو شد. جک گریلیش با پاس به عقب توپ را در اختیار یوشکو گواردیول قرار داد و شلیک زیبای او به دورترین قسمت دروازه لونین، منچسترسیتی را پیش انداخت.

برتری شاگردان گواردیولا دوامی نداشت و رئال با سرعت کار را به تساوی کشید. ارسال دیدنی وینیسیوس جونیور از سمت چپ در طرف دورتر محوطه جریمه به فدریکو والورده رسید و شلیک سرضرب و زیبای بازیکن اروگوئه‌ای، ششمین و آخرین گل مسابقه نام گرفت.

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

رقابت داغ آرسنال و بایرن مونیخ در دیگر مسابقه امشب در شرایطی آغاز شد که هر ۳ مسابقه رودرروی پیشین ۲ تیم با برتری ۵ بر یک باواریایی‌ها به پایان رسیده بود. توپچی‌ها با روند درخشان ۱۰ پیروزی در ۱۱ مسابقه اخیر لیگ مهیای مصاف با تیم نه چندان سر حال بایرن شدند؛ رقابتی که طبق قول بعضی رسانه‌ها در شب ضرب‌الاجل توماس توخل شکل گرفت.

شاگردان میکل آرتتا در خانه بازی را بهتر آغاز کردند و تنها ۱۲ دقیقه بعد از سوت آغاز مسابقه، بوکایو ساکا گل نخست را به ثمر رساند. او از سمت راست به داخل محوطه نفوذ کرد، توپ را از بن وایت گرفت و با یک شلیک دقیق و دیدنی، دورترین گوشه دروازه نویر را هدف قرار داد. این دوازدهمین اثرگذاری او روی گل‌های تیمش از کریسمس گذشته به بعد به شمار می‌رفت.

لذت فوتبال در اروپا؛ ۱۰ گل در ۲ بازی!

برتری آرسنال ۶ دقیقه بیشتر دوام نیاورد و سرژ گنبری در دقیقه ۱۸ کار را به تساوی کشید. همکاری لروی سانه و هری کین با پاس‌های مستقیم، فوری و دقیق، ضمن شکافتن دفاع میزبان، توپ را از میانه زمین به قلب محوطه جریمه رساند تا بازیکن سابق آرسنال توپ را به پشت سر داوید رایا برساند.

شاید تنها ضعف آرسنال در مقابل بایرن مونیخ عنصر تجربه بود و همین موضوع باعث شد توپچی‌ها در دقیقه ۳۲ بار دیگر تنبیه شوند. حرکت سانه به داخل محوطه جریمه در میان انفعال خط دفاع میزبان به خطای ویلیام سالیبا گره خورد و داور بدون معطلی به نقطه پنالتی اشاره کرد. هری کین، بازیکن سابق تاتنهام، پشت توپ ایستاد. رایا با پرش عجولانه خود کار کین برای فریب را ساده‌تر کرد و توپ در خلاف جهت حرکت سنگربان اسپانیایی تور دروازه آرسنال را برای دومین بار در این مسابقه به لرزه درآورد. کین با این گل، بهترین گلزن رقبای آرسنال (۶) در ورزشگاه امارات نام گرفت.

برتری بایرن مونیخ تا دقیقه ۷۶ پابرجا ماند. امید آرسنال همچنان زنده بود و لئاندرو تروسار با به ثمر رسیدن چهارمین گل خود در مسابقات خانگی اروپایی اخیر، کار را به تساوی کشید. حرکت زیبای گابریل ژسوس در داخل محوطه جریمه میهمان با یک پاس عرضی برای تروسار همراه شد و شلیک بازیکن بلژیکی از فاصله ۱۱ متری نویر را بار دیگر ناکام گذاشت.

کینگزلی کومان می‌توانست در دقیقه ۹۰ تیمش را بار دیگر پیش بیندازد، اما ضربه او از فاصله نزدیک با وجود عبور از بین پا‌های رایا به تیر دروازه توپچی‌ها برخورد کرد. در طرف دیگر زمین و در آخرین ثانیه‌ها ساکا با برخورد به نویر درون محوطه جریمه بایرن تعادل خود را از دست داد، اما داور مسابقه و ناظران VAR اعتقادی به پنالتی نداشتند تا بازی با همان نتیجه ۲ بر ۲ به پایان برسد. دور برگشت مسابقات امشب، چهارشنبه هفته آینده در مونیخ و منچستر برگزار خواهد شد و برنده این ۲ تقابل در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش دیدارنیوز، امشب در پاریس، تیم انریکه میزبان بارسلونای ژاوی است و اتلتیکو در مادرید از دورتموند پذیرایی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی