تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یک روزنامه اسرائیلی ادعا کرد

جنگ غزه؛ انگیزه اسرائیل از عقب‌نشینی چه بود؟

روزنامه «هاآرتص» به نقل از افسران ارشد ارتش اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که عقب نشینی ارتش جنایتکار نتانیاهو از جنوب نوار غزه منجر به خروج عوامل مسلح از مخفیگاه‌هایشان بشود.

کد خبر: ۱۶۳۷۱۵
۱۷:۳۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

جنگ غزه؛ انگیزه اسرائیل از عقب‌نشینی چه بود؟

دیدارنیوز: روزنامه «هاآرتص» طرح محرمانه اسرائیل در پشت خروج تمامی نیرو‌های ارتش از جنوب نوار غزه در یکشنبه گذشته و باقی گذاشتن نیرویی محدود برای تداوم عملیات در کل نوار غزه را فاش کرد.

به نقل از العربیه، این روزنامه سه‌شنبه ۲۱ فروردین به نقل از افسران ارشد ارتش اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که عقب نشینی ارتش از جنوب نوار غزه منجر به خروج عوامل مسلح از مخفیگاه‌هایشان بشود.

طبق گفته افسران اسرائیلی، عقب‌نشینی از نوار غزه به دلیل خستگی ناشی از نبرد‌ها و نه به نشانه حسن نیت نسبت به مذاکرات مبادله اسیران انجام گرفت.

این افسران تاکید کردند که بی فایده بودن حضور گسترده ارتش اسرائیل در غزه، موضوعی شناخته شده است و بدون پیشروی به مواضع جنگی جدید، جان بسیاری از سربازان به خطر خواهد افتاد.

خروج عوامل مسلح از مخفیگاه‌ها

همین منابع امیدوارند که این عقب‌نشینی به خروج عوامل مسلح از مخفیگاه‌های خود بیانجامد، حتی اگر به بهای پرتاب موشک‌ها تمام شود.

از سویی هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز دوشنبه ادعا کرد: «تداوم جنگ در غزه در حالی است که مقامات حماس همچنان مخفی هستند و ما دیر یا زود به آن‌ها خواهیم رسید».

هالیوی مدعی شد: «ما در حال حرکت به جلو هستیم و به کشتن تروریست‌های بیشتر و نابودی زیرساخت‌های عوامل مسلح بیشتر، ادامه خواهیم داد. تیپ‌های حماس را در هیچ بخشی از نوار غزه باقی نخواهیم گذاشت»

به گفته فرماده ارتش اسرائیل، برنامه‌های اجرایی برای ارتش اسرائیل وجود دارند که به محض تصمیم گیری در موردشان به اجرا در خواهند آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی