تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

مسکو: اوکراین دوباره به نیروگاه زاپوریژیا حمله کرد

روسیه مدعی شد که اوکراین با حمله دوباره به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا امنیت هسته‌ای اروپا را به خطر انداخته است.

کد خبر: ۱۶۳۷۰۲
۱۲:۴۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

مسکو: اوکراین دوباره به نیروگاه زاپوریژیا حمله کرد

دیدارنیوز: مسکو روز دوشنبه ۸ آوریل از سرنگون کردن یک پهپاد که قصد حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را داشت، خبر داد. این نیروگاه هسته‌ای که در حال حاضر تحت کنترل نیرو‌های روسیه است، در خاک اوکراین قرار دارد.

اوکراین با رد این ادعای روسیه، اعلام کرد که نیرو‌های این کشور در ۴۸ ساعت گذشته هیچ حمله‌ای به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا نداشته‌اند.

روز یک‌شنبه هم مقام‌های این نیروگاه که تحت کنترل روسیه است اعلام کردند که یکی از شش راکتور هسته‌ای این نیروگاه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. روسیه اوکراین را مسئول این حمله می‌داند.

روس اتم، آژانس اتمی دولتی روسیه اعلام کرد که روز یک‌شنبه سه نفر در پی سه حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا مجروح شدند. بنا به این گزارش، این افراد پس از برخورد یک پهپاد به منطقه‌ای در نزدیکی محل غذاخوری سایت مجروح شده‌اند.

رافائل گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی بدون آنکه کشوری را در خصوص حمله روز یک‌شنبه به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به عنوان مقصر معرفی کند، اعلام کرد این حملات به طرز قابل توجهی خطر یک حادثه بزرگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

اینک نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اعلام کرده است که «نیرو‌های مسلح اوکراین» روز دوشنبه با یک «پهپاد کامیکازه» به این نیروگاه حمله کرده‌اند. بنا به گزارش این نیروگاه، این پهپاد بر فراز رآکتور شماره ۶ نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا منهدم شده است.

یک مقام اوکراینی گفت که کی‌یف هیچ ارتباطی با هیچ حمله‌ای به این نیروگاه هسته‌ای ندارد و این حملات کار خود روس‌ها است.

هم روسیه و هم اوکراین هموراه یکدیگر را به حمله به نیروگاه زاپوریژیا که هنوز به خط مقدم نزدیک است، متهم می‌کنند.

نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا با ۶ رآکتور ماه‌ها است که تعطیل شده، اما همچنان به نیرو و کارکنان واجد شرایط برای راه‌اندازی سیستم‌های خنک‌کننده حیاتی و سایر ویژگی‌های ایمنی نیاز دارد.

نیرو‌های روسیه مدت کوتاهی پس از حمله نظامی خود به اوکراین در سال ۲۰۲۲ کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را به دست گرفتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی