تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درخواست پمپئو از کنگره؛ به اوکراین کمک کنید

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، خواستار تصویب بسته کمکی چند میلیارد دلاری این کشور به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه شد.

کد خبر: ۱۶۳۶۹۲
۱۱:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

درخواست پمپئو از کنگره؛ به اوکراین کمک کنید

دیدارنیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، روز دوشنبه از مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که تحت اکثریت جمهوری‌خواهان قرار دارد، خواستار تصویب بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه شد.

به گزارش «رویترز»، سنای آمریکا با حمایت ۷۰ درصدی درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تخصیص ۹۵ میلیارد دلار به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان آمریکا را به تصویب رسانده است، اما مجلس نمایندگان چندین هفته است که از تصویب این بسته سر باز می‌زند.

هنگامی که قانونگذاران روز دوشنبه پس از استراحتی دو هفته‌ای به واشینگتن بازگشتند، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، نه حرفی از طرح کمک به اوکراین زد و نه اشاره‌ای کرد که به زودی آن را به رای می‌گذارد.

به نقل از العربیه، پمپئو روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به جانسون از وی خواست تا این لایحه را در مجلس مطرح کند و گفت: «شما را تشویق می‌کنیم تا با حسن نیت رهبری کنید و بسته کمکی را به رأی بگذارید».

دفتر جانسون درباره این نامه یا اظهارات اخیر روسای جمهوری‌خواه دو کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه تبلیغات روسیه بر اعضای حزب متبوع‌شان تأثیر گذاشته است، اظهار نظری نکرد.

مایکل مکال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، هفته پیش گفته بود: «متاسفانه تبلیغات روسیه به ایالات متحده رسیده و بخش بزرگی از پایگاه حزب مرا آلوده کرده است.»

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نیز ادعای مکال را تایید کرده و گفته بود: «ما مستقیماً شاهد تلاش‌های روسیه برای فرستادن پیام‌های مخفی ضد اوکراین هستیم، و برخی از آن‌ها حتی در صحن مجلس بیان می‌شوند.»

به عنوان مثال، ترنر گفت که برخی اعضای کنگره به اشتباه می‌گویند که درگیری روسیه با اوکراین بر سر «ناتو» است، در حالی که این در واقع نبردی میان «اقتدارگرایی و دموکراسی» است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی