تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ویرانی در غزه ادامه دارد

تلاش مصر برای توقف جنگ

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر می‌گوید که کشورش از هیچ تلاشی برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه دریغ نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۳۵۴۰
۲۰:۳۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

تلاش مصر برای توقف جنگ

دیدارنیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، روز شنبه ۱۸ فروردین تأکید کرد که مصر از هیچ تلاشی برای توقف درگیری‌ها و تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دریغ نخواهد کرد.

به نقل از العربیه، السیسی طی سخنرانی خود گفت: «بر همبستگی خود با برادران فلسطینی در نوار غزه تأکید می‌کنم، و مصر از هر تلاشی برای توقف جنگ و برای رساندن کمک‌های بشردوستانه فروگذار نخواهد کرد.»

او همچنین بر «موضع قاطع مصر برای تلاش جهت دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروع و ایجاد کشور مستقل فلسطینی در قلمرو مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.»

وب سایت «آکسیوس» گزارش داد که «مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در غزه شاهد سفر ویلیام برنز، رئیس سیا و دیوید بارنیا، رئیس موساد اسرائیل به قاهره در روز شنبه خواهد بود.»

رسانه‌های مصری، اما اعلام کردند که قاهره فردا [یکشنبه نوزدهم فروردین]میزبان نشست مذاکراتی با مشارکت مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «CIA»، نخست‌وزیر قطر و هیئتی از اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه خواهد بود.

هفته‌ها است که مذاکراتی پشت پرده میان دو طرف متخاصم با سرپرستی ایالات متحده و میانجی‌گری قطر و مصر در تلاش برای انعقاد توافقنامه آتش‌بس در نوار غزه که به آزادی گروگان‌های اسرائیلی در ازای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در جریان است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از یک مقام ارشد در دولت جو بایدن نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در دو پیام به السیسی، رئیس جمهوری مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره مذاکرات آزادی گروگان‌ها ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا از حماس تعهد بگیرند که توافق را امضا کند و به اجرای آن پایبند شود.

از دیگر سو، وزارت بهداشت غزه روز گذشته اعلام کرد که تعداد قربانیان جنگ اسرائیل در نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳۰۹۱ کشته و ۷۵۷۵۰ مجروح افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی