تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
هادی غفاری، فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد

شهرداری به‌جای مسجد چند «توالت عمومی» بسازد/ حق ندارند بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کنند

هادی غفاری، فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد شدید از اقدامات غیرکارشناسی شهرداری تهران در ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: مسئولان شهرداری تهران به جای تمرکز بر ساخت مسجد در پارک، تلاش کنند تا امکانات شهری از جمله بهسازی خیابان‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و مترو را بهبود ببخشند و حداقل برای محلات مختلف چند «توالت عمومی» بسازند.

کد خبر: ۱۶۳۵۱۱
۱۲:۴۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

شهرداری به‌جای مسجد چند «توالت عمومی» بسازد/ حق ندارند بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کنند

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولان شهرداری تهران به جای تمرکز بر ساخت مسجد در پارک، تلاش کنند تا امکانات شهری از جمله بهسازی خیابان‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و مترو را بهبود ببخشند.

هادی غفاری در گفتگو با منیبان، ضمن انتقاد شدید از اقدامات غیرکارشناسی شهرداری تهران در ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: مسئولان شهرداری تهران به جای تمرکز بر ساخت مسجد در پارک، تلاش کنند تا امکانات شهری از جمله بهسازی خیابان‌ها، سیستم حمل و نقل عمومی و مترو را بهبود ببخشند و حداقل برای محلات مختلف چند «توالت عمومی» بسازند.

او تاکید کرد: مشخص است که ساخت مسجد از سوی علیرضا زاکانی بر اساس کار کارشناسی پیش نمی‌رود.

غفاری افزود: این احتمال را می‌دهند پس از احداث مسجد در پارک قیطریه، پروژه احداث مراکز تجاری در کنار این مکان دینی را کلید خواهند زد تا از این طریق ماهیانه چندین میلیارد تومان نصیب شهرداری تهران کنند.

او اضافه کرد: برای مثال به راحتی با احداث یک سالن اجتماعات در کنار مسجد و اجاره دادن برای مراسمات مربوط به ترحیم و عزاداری، هزینه‌های بسیار هنگفتی از مردم دریافت خواهد شد.

غفاری در بخش دیگری از گفتگوی خود ضمن یادآوری مقررات و قوانین حوزه شهرداری خطاب به علیرضا زاکانی گفت: طبق مبانی دینی شهرداری حق ندارد بودجه عمومی را صرف ساخت مسجد کند؛ زیرا مردم با پرداخت عوارض سالیانه خود از شهردار پایتخت انتظار دارند که مالیات واریزی از سوی آن‌ها را در مسیر توسعه شهری، هزینه کند.

او یادآور شد: در وصیت نامه مرحوم محتشمی پور نیز به هیچ عنوان به ساخت مسجد در پارک قیطریه اشاره نشده است بلکه ایشان به وُرّاث خود تاکید کرده‌اند که مسجد در مناطق محروم و کم برخوردار احداث شود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم شاید تمایل داشته باشند در مکانی همانند پارک شادی کنند پس به کسی ارتباط ندارد که به آن‌ها اجبار کند که باید در این مکان تفریحی، مسجدی دایر و در آنجا نماز خوانده شود. این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که انجام اعمال عبادی بسیار فردی است و اشخاص مختلف در هر زمان و مکانی اختیار دارند که در سادگی مطلق با خدای خود راز و نیاز کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی