تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
افاضات اضافه

باید همزمان خیلی شاکر و متشکر باشیم

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به دکتر ابراهیم و نشستن او بین عوام توجه کرده و گفته بابت این سختی‌ها باید همزمان خیلی شاکر و متشکر باشیم.

کد خبر: ۱۶۳۴۷۹
۱۲:۵۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳

باید همزمان خیلی شاکر و متشکر باشیم

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

 

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

احسان، خواص‌الدوله امور اقتصادی اعلام کرد که با نسلی مواجه هستند که علاقه و میلی برای مشارکت در امور کشور ندارند. اتفاق بدی نیست. باید از این علاقه نداشتن استفاده لازم را کرد. البته اگر این نسل علاقه هم داشته باشد فعلا باید فقط به همین علاقه‌مند بودنش ادامه دهد. چون نسل‌های قبل، همیشه هستند و دارند مشارکت می‌کنند و قرار است تا اطلاع ثانوی هم به مشارکت کردنشان ادامه بدهند. خود احسان هم توی رکاب سوار اتوبوس مشارکت در امور کشور شده است وگرنه نسل احسان هم نهایتا باید در حد چسباندن پوستر و حمل کیف در امور کشور مشارکت کنند. تصاویری از عوام همیشه در صحنه ایلام به دستم رسید که جلوی خانه بزرگوار ایلامی جمع شده و به برگزاری جشن‌های نوروزی در اطراف و اکناف ایلام با حضور عوامِ گاهی روی صحنه اعتراض داشتند. تاثیرگذار بود. دلیلی ندارد عده‌ای از عوام، حالا هر چقدر هم که تعدادشان باشد فکر کنند می‌توانند هر طور دلشان خواست به مناسبت موضوعات طاغوتی مثل نوروز در کوه و دشت و بیابان صحنه‌سازی کنند و حرکات موزون انجام بدهند. آخر شب فیلم صحبت‌های جدید کاظم، بزرگوار تهرانی را دیدم. آن شیرپاک‌خورده‌ای که امضایش را جعل کرده خیلی روی احساسات و عواطفش تاثیر گذاشته است. کاظم هم همین را گفت. هم خودش آزرده شده و هم وجدان عوام! واقعا شیر پاک‌خورده مذکور وقتی داشته امضا را جعل می‌کرده و زمین‌ها را به نام کاظم سند می‌زده لااقل باید به این فکر می‌کرده که حالا وجدان عوام، به جهنم، چرا باید باعث آزردگی عواطف کاظم بشود.

شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

امروز در فرهنگ عامه بین‌التعطیلین نامیده می‌شود و همین باعث شد خواص هم خیلی صحبت خاصی انجام ندهند. البته از گوشه و کنار هشدار‌هایی درباره ممنوع بودن برگزاری مراسم سیزده بدر شنیده می‌شود که کاملا درست است. دلیلش هم همان دلیلی‌ست که موجب نگرانی عوام همیشه در صحنه در ایلام شده بود. اگر اجازه برگزاری این مراسم طاغوتی داده شود عوام همیشه روی صحنه می‌خواهند کار‌هایی کنند که خیلی بدتر از جعل امضا و سند زدن زمین به نام خواص است.

یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

دیشب بعد از نوشتن خاطرات روزانه متوجه شدم آن شایعاتی که درباره ممنوع بودن برگزاری مراسم سیزده بدر شنیده‌ام درست بوده است. چون خبرگزاری بودجه‌بگیر رادیو تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد که خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرده است همه پارک‌ها و بوستان‌ها و تفرجگاه‌های کشور تا یک ساعت قبل از تاریکی هوا تعطیل خواهند بود. تصاویر و فیلم‌هایی هم از صحبت‌های رییس خواص‌الدوله‌های قزوین و تابلو‌های نصب شده جلوی تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در شهر‌های مختلف به دستم رسید که این تعطیلی را تایید می‌کرد. اما معاون خواص‌الدوله‌های امور داخله این تعطیلی را تکذیب کرد و احمد، خواص‌الدوله امور داخله هم که معلوم بود در ایام تعطیلات احتمالا از اولاد بستگانش توانسته فیلترشکن خوب بگیرد توییت کرد که اعلام خبر تعطیلی توطئه دشمن است و باید مراقب بود. حالا فردا قطعا معلوم می‌شود که با اینکه تعطیلی کذب است، ولی به عوام اجازه ورود نخواهند داد و عوام مجبور می‌شوند در اطراف همان محل‌های تعطیل‌شده به صورت ایستاده یا نشسته سیزده‌شان را به در کنند. مهم این است که مراقب توطئه دشمن باشیم. اسماعیل، خواص‌المله تهران گفت که ما از نظر جمهوریت در دنیا اولیم و اروپا و آمریکا از ما عقب افتاده‌اند. این‌ها را که خودمان هم می‌دانستیم. اصلا همین که کسی مثل اسماعیل خواص‌المله تهران است نشان می‌دهد که ما در دنیا اولیم. لازم نیست خواص وقت و انرژی‌شان را صرف تکرار چیز‌هایی بکنند که خودمان می‌دانیم.

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

صبح خیلی زود با عوام‌النسا برای پیاده‌روی به یکی از بوستان‌ها رفتیم. نظمیه‌ها در حال استقرار جلوی در بوستان بودند، ولی معلوم بود هنوز خوابشان می‌آید. دو ساعت بعد موقع بیرون آمدن از بوستان جمعیت بیشتری وارد می‌شدند. نظمیه‌ها هم بیشتر شده بودند. از این ون‌های سفیدی که برای ارشاد کردن نسوان بی‌حجاب استفاده می‌شوند آورده بودند. احتمالا این ون‌های جدید بر خلاف قبلی‌ها بدون درد و خونریزی هستند. به خانه که رسیدیم اخبار را چک کردم تصاویری از بسته بودن راه و پارک و جنگل از شهر‌های مختلف به دستم رسید. درست است که خبرش توطئه دشمن بود، ولی انجامش در بعضی شهر‌ها توسط نظمیه‌ها و عوامل بلدیه‌ها انجام می‌شد. اخبار انتخابات ترکیه را دنبال کردم. رجب در شهر‌های بزرگ باخته و سعی کرده ادای ما را دربیاورد، چون گفته پیام عوام را گرفتم و خودانتقادی خواهیم کرد. احتمالا حرف‌های اسماعیل درباره اول بودن ما در جمهوریت رویش تاثیر گذاشته و می‌خواهد خودش را به ما برساند. دلش خوش است. هرگز نمی‌تواند. فیلمی از یکی از فرودگاه‌های کانادا به دستم رسید. متاسفانه عده‌ای از عوامل دشمن در حال ایجاد مزاحمت برای یکی از مجریان رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر و خانواده‌اش بودند که گویا برای بررسی فقر و فلاکت حاکم بر جامعه کانادا از تعطیلات نوروزی‌شان گذشته بودند و وقتشان را در این کشور بیگانه گذرانده بودند. این فداکاری‌های مجری‌های رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر واقعا قابل جبران نیست. الان با این چیز‌هایی که در کانادا دیده است چطور می‌خواهد برای عوام درباره ورزش صحبت کند؟ واقعا کار سختی‌ست. ما باید عوام قدرشناسی باشیم.

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۳

امروز تعطیلات نوروزی رسما تمام شد. یکی از اعضای خواص‌البلد تهران درباره ساخت مسجد در بوستان قیطریه اعلام کرد که قطعا این کار را انجام می‌دهند، چون تهران ۴۰۰ مسجد کم دارد. خیالم راحت شد. فکر می‌کردم حواس خواص البلد به کمبود‌های تهران نیست. پس ان‌شاالله باید منتظر باشیم که علیرضا و خواص‌البلد تهران به ریاست مهدی بعد از ساختن این ۴۰۰ مسجد بررسی‌های لازم را انجام دهند و اگر به این نتیجه رسیدند که تهران ممکن است به مقادیری پیاده‌رو، پارکینگ عمومی، خط مترو و گلاب به روی علیرضا و خواص‌البلد تهران، مستراح عمومی هم نیاز دارد در این مورد هم دست به کار شوند. مشکل ترافیک و آلودگی هوا را که این طور که علیرضا قبل از عید گفت با خرید تعداد زیادی اتوبوس و ون حل کرده‌اند. از صبح خبر‌هایی درباره افزایش قیمت دلار شنیده می‌شد. خبر خوبی‌ست. نشان می‌دهد تورم در آمریکا در حال افزایش است و به زودی دچار فروپاشی اقتصادی خواهند شد. تازه اینطور که خواص ما می‌گویند اگر عصر ابراهیم شروع نشده بود ممکن بود دلار تا دویست هزار تومان هم بالا برود، اما چون دکتر ابراهیم خیلی مهربان است تا الان حتی به صدهزار تومان هم نرسیده است و آمریکایی‌ها هنوز نفهمیده‌اند چه بلایی ممکن بود سرشان بیاید.

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

صحبت‌های جواد، خواص‌الدوله امور نفتی را شنیدم. اعلام کرد از ده روز آینده سوختگیری خودرو‌ها فقط با کارت سوخت شخصی امکانپذیر خواهد بود. خبر خوبی‌ست. بالاخره کارت سوخت هم مثل مسواک تبدیل به لوازم شخصی شد. البته جواد تاکید کرد که این به معنای آن نیست که می‌خواهند بنزین را گران کنند جواد که مثل همه خواص راست می‌گوید. خیالم راحت شد. فقط کاشکی بفهمم آن ۱۲۰ لیتر بنزینی که چند ماه پیش شبانه از کارت سوخت من برداشتند، چون خیلی کم از خودروی شخصی استفاده می‌کنم را به کی فروختند؟ البته خوب شد. چون باعث شدند بعد از آن حتی اگر خیلی علاقه‌ای به استفاده از خودروی شخصی هم نداشته باشم حداقل به اندازه ماهی ۶۰ لیتر بنزین را بسوزانم که شبانه غیب نشود.

پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳

گزارش‌هایی درباره گران شدن انواع و اقسام اقلام خوراکی و مصرفی از کاهو و کلم و فلفل و بادنجان گرفته تا خرما و تخم مرغ و گوشت به دستم رسید. کار غربی‌هاست. می‌خواهند با این کارهایشان گران شدن دلار و به زحمت افتادن اقتصادشان به چشم نیاید. باید کمی مقاومت کنیم. اگر عصر ابراهیم شروع نشده بود احتمالا کاهو و کلم و بادنجان خیلی گرانتر از این می‌شد. دکتر ابراهیم متشکریم. اتفاقا شب فیلمی هم از دکتر ابراهیم به دستم رسید که در جمع عده‌ای از عوام حاضر شده بود و می‌گفت پشتی‌ها و تشکچه‌های نرم را اگر برای همه نگذاشته‌اند بردارند تا او هم بین عوام و مثل عوام بنشیند. در هیچ نقطه‌ای از جهان خواص اینطور بین عوام نیستند و سختی‌های نشستن روی زمین سفت و تکیه دادن به دیوار سخت را درک نمی‌کنند. باید همزمان خیلی شاکر و متشکر باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی