تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در واکنش به اظهارات وزیر دفاع روسیه مطرح شد

مکرون: اظهارات روسیه درباره کنسرت مسکو مسخره است

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر اینکه اوکراین و فرانسه می‌توانستند در حمله مرگبار به تالار کنسرت مسکو نقش داشته باشند را مسخره و احمقانه خواند.

کد خبر: ۱۶۳۴۶۲
۰۹:۰۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳

مکرون: اظهارات روسیه درباره کنسرت مسکو مسخره است

دیدارنیوز: رئیس جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر اینکه اوکراین و فرانسه می‌توانستند در حمله مرگبار ماه گذشته به تالار کنسرت مسکو نقش داشته باشند را مسخره و احمقانه خواند.

این اظهارات امانوئل مکرون یک روز پس از تماس تلفنی نادر بین وزرای دفاع فرانسه و روسیه صورت گرفت که منجر به اظهارات متناقض رسانه‌ها بعد از آن شد.

صحبت‌های مکرون در واقع پاسخی به بیانیه‌ای است که از سوی وزارت دفاع روسیه منتشر شده است. در آن بیانیه آمده است سرگئی شویگو، در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود گفته است: «رژیم کی‌ف بدون تایید حامیان غربی خود کاری انجام نمی‌دهد و ما امیدواریم سرویس‌های ویژه فرانسه در حمله به سالن موسیقی دخیل نبوده باشند».

مکرون در حاشیه افتتاح استخر ساخته شده برای بازی‌های المپیک پاریس در حومه شمالی پایتخت فرانسه به این اظهارات واکنش نشان داد و خبرنگاران گفت که چنین اظهاراتی مسخره، احمقانه و عجیب بودند که البته شنیدن چنین چیز‌هایی از سوی روسیه اصلا چیز جدیدی نیست.»

مکرون در ادامه افزود «این که بگوییم فرانسه می‌تواند پشت آن حمله باشد و اینکه اوکراینی‌ها پشت آن هستند، هیچ معنایی ندارد و با واقعیت مطابقت ندارد. این صرفا یک دستکاری اطلاعاتی است که امروزه به بخشی از سیاست‌های جنگی روسیه تبدیل شده است.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای پس از تماس تلفنی روز چهارشنبه اعلام کرد که سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، حمله ۲۲ مارس به یک تالار کنسرت حومه شهر مسکو را که منجر به کشته شدن ۱۴۵ نفر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه، لکورنو تایید کرده که فرانسه هیچ اطلاعاتی دال بر ارتباط این حمله با اوکراین ندارد. او همچنین جنگ روسیه در اوکراین را محکوم و اضافه کرد که فرانسه تا زمانی که لازم باشد به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد.

در مقابل در گزارشی که رسانه‌های روسی منتشر کرده‌اند، شویگو به همتای فرانسوی خود در مورد احتمال اعزام نیرو به اوکراین در آینده هشدار داده است، گزینه‌ای که مکرون احتمال وقوع آن‌را رد نکرده است. این گفتگو اولین تماس از نوع خود بین وزرای دفاع روسیه و فرانسه از اکتبر ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

مکرون روز پنجشنبه استدلال کرد که این تماس ناشی از تمایل فرانسه برای به اشتراک گذاشتن «اطلاعات مفید» در مورد حمله مسکو به عنوان بخشی از «کار مشترک با همه کسانی است که تحت تأثیر تروریسم قرار گرفته اند».

با وجود پذیرش مسئولیت این حمله از سوی داعش و همچنین اظهارات مقام‌های آمریکایی که پیش از وقوع حمله هشدار پیش از موعدی به مسکو ارسال کرده بودند، پوتین اصرار دارد که حمله به سالن موسیقی در حومه مسکو را به اوکراین و متحدین غربی‌اش مرتبط کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی