تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
اخبار خراسان رضوی؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد

تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی ۴۱ درصد رشد داشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی در سال ۱۴۰۲ دارای رشد ۴ درصدی و تردد ناوگان ترانزیتی خروجی دارای رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

کد خبر: ۱۶۳۴۱۶
۱۶:۰۱ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی 41 درصد رشد داشته

 

دیدارنیوز ـ خراسان رضوی: جعفر شهامت در گفتگو با ایسنا در خصوص تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن اظهار کرد: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی در سال ۱۴۰۲ دارای رشد ۴ درصدی و تردد ناوگان ترانزیتی خروجی دارای رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، از مجموع پایانه‌های مرزی استان بیش از ۴۱۱ هزار تردد حامل بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی انجام شده که نزدیک به ۶ میلیون تن بوده که از نظر تردد ۳۰ درصد و از نظر تناژ جابجا شده ۳۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از ۹۸ هزار تردد ناوگان صادراتی و بیش از ۵۸۰۰ تردد ناوگان حامل کالای وارداتی در سال گذشته ثبت شده است.

شهامت با اشاره به رشد تردد نسبت به سال گذشته عنوان کرد: نزدیک به ۴۰ هزار تردد ناوگان حامل کالای ترانزیتی با ۸۳۳ هزار و ۷۲۴ تن از پایانه‌های مرزی استان وارد کشور شده است که از لحاظ تردد ۴ درصد و از لحاظ تناژ ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با خروج کامیون‌های حامل کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان، گفت: بیش از ۱۲۷ هزار ناوگان حامل کالای ترانزیتی با ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار تن از پایانه‌های مرزی استان از کشور خارج شده که از لحاظ تردد ۴۱ درصد و از لحاظ تناژ ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص درصد تغییرات تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به مقصد کشور‌های آسیای میانه در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن عنوان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرز‌های مشترک با ترکمنستان به ترتیب با ۲ و ۲۸ درصد رشد همراه بوده است.

شهامت در رابطه با تردد روزانه از مرز دوغارون و ترکمنستان افزود: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج ۵۵۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرز‌های مشترک با ترکمنستان در مجموع ورود و خروج ۶۸۰ دستگاه بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین افرایش ترانزیت خروجی با ۸۳ درصد رشد مربوط به پایانه مرزی دوغارون و بیشترین افزایش ترانزیت ورودی با ۷۶ درصد رشد مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد در سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین بیشترین افزایش تردد ناوگان صادراتی مربوط به پایانه مرزی لطف‌آباد و بیشترین افزایش تردد ناوگان وارداتی مربوط به سرخس است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی