تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
وعده‌های دولت سیزدهم کجا رفت؟

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۲۴.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۶۳۳۴۰
۱۷:۳۳ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

دیدارنیوز: بانک مرکزی اعلام کرد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۲۴.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید.

بانک مرکزی ضمن بروزرسانی گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران اعلام کرد در اسفند سال ۱۴۰۲ تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۶.۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۰.۱ و ۶.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

بر این اساس، در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۴.۴ میلیون ریال بود که خاکی از افزایش ۳.۸ درصدی نسبت به ماه قبل از آن است.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در اسفند سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که از مجموع ۶۱۷۹ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۱.۴ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با اسفند سال قبل از آن حدود ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در اسفند سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۳ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲، ۱۰ و ۴ با سهم‌های ۱۰.۲، ۹.۳ و ۹.۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

بر اساس این گزارش در اسفند سال ۱۴۰۲، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۴.۴ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۳.۸ درصد و ۲۴.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطقه ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۵۰۶.۸ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۳۲.۲ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

توئزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده شهر تهران در اسفند ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که به لحاظ مساحت، واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۱.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. همچنین ۵۴.۳ درصد واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این ماه معامله شده و ۵۰ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۶ مییارد تومان اختصاص داشته است.

قیمت خانه در پایتخت گران‌تر شد

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در اسنفد سال ۱۴۰۲ نشان دهنده رشد یکسان و معادل ۲ درصدی شاخص‌های مزبور نسبت به ماه قبل از آن می‌باشد. رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور رد اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قل از آن به ترتیب معادل ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی