تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

طوفان الاقصی؛ ادعای اسرائیل درباره حمله به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی

در صد و هفتاد و هفتمین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، روز دوشنبه ۶ فروردین قطعنامه آتش‌بس فوری پایدار در غزه، در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اما اسرائیل بر ادامه جنگ و تجاوز تاکید کرده است.

کد خبر: ۱۶۳۳۲۱
۱۰:۵۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳

طوفان الاقصی؛

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و هفتاد و هفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ ویرانگر و طولانی را می‌خوانید:

ساعت: ۱۹:۲۱/ ادعای اسرائیل درباره حمله به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی

ارتش اسرائیل در توجیه حمله به محوطه بیمارستان «شهداء الاقصی» در مرکز نوار غزه مدعی شد «اتاق عملیات» جنبش جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داده است.

منابع فلسطینی امروز اعلام کردند ارتش اسرائیل چادر‌های خبرنگاران و آوارگان را در اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه بمباران کردند که به شهادت چندین تن و زخمی شدن ۱۷ تن دیگر منجر شد.

ساعت: ۱۶:۴۸/ پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

پاپ فرانسیس در سخنانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه و تضمین دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه شد.

به نقل از ایسنا، «پاپ فرانسیس» رهبر کلیسای کاتولیک در سخنرانی خود به مناسبت عید پاک، بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه و آزادسازی تمامی اسرا شد.

پاپ در این سخنرانی گفت: «من بار دیگر درخواست می‌کنم که دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه آزاد شود و خواستار آزادی فوری تمامی افرادی هستم که در هفتم اکتبر گروگان گرفته شدند و همچنین آتش‌بس فوری در نوار غزه.»

وی افزود: «چه‌قدر غم در چشمان کودکان می‌بینیم، کودکانی که در مناطق جنگی خنده را فراموش کرده‌اند. این کودکان با چشمان خود از ما می‌پرسند: چرا؟ چرا این همه مرگ؟ این همه نابودی برای چه؟»

ساعت: ۱۱:۰۲/ رئیس جمهور کوبا خواستار پایان دادن به "نسل کشی" در غزه شد

رئیس‌جمهور کوبا از جامعه بین‌المللی خواسته است تا برای پایان دادن به «نسل‌کشی» در غزه، جایی که حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر را کشته‌اند، اقدام کنند.

میگل دیاز کانل اواخر روز شنبه با به اشتراک گذاشتن عکسی از پرچم فلسطین بر روی بنای یادبود خوزه مارتی در هاوانا، پایتخت این کشور، گفت که "کوبا خواستار توقف نسل کشی است".

ساعت: ۱۰:۳۹/ انتظار می‌رود مذاکرات آتش بس غزه امروز از سر گرفته شود

به گزارش شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر، انتظار می‌رود مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس روز یکشنبه در قاهره از سر گرفته شود تا تلاشی برای توقف جنگ ویرانگر غزه باشد.

طرف‌های متخاصم مذاکرات را با میانجیگری قطر و مصر در مورد تعلیق تهاجم اسرائیل در این منطقه افزایش داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مذاکرات حول یک توقف شش هفته‌ای در تجاوز اسرائیل در غزه در ازای پیشنهاد آزادی ۴۰ نفر از میان حدود ۱۳۰ اسیر که هنوز در دست حماس و متحدانش در نوار غزه هستند، باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی