تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مهدی باقری می‌گوید بعد از تعطیلات بررسی می‌شود

شورای نگهبان ابهاماتی را به لایحه حجاب وارد کرده است

مهدی باقری عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان ابهاماتی را به لایحه جنجالی و بحث‌برانگیز حجاب وارد کرده است، گفت: ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب بعد از تعطیلات بررسی می‌شود.

کد خبر: ۱۶۳۳۱۰
۰۹:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب در نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری با اشاره به بازگشت لایحه عفاف و حجاب از شورای نگهبان به مجلس به دلیل برخی ایرادات و ابهامات اظهار کرد: شورای نگهبان ابهاماتی را به لایحه عفاف و حجاب وارد کرده است که ان‌شاءالله بعد از تعطیلات، کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نخستین جلسه خود آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان روز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ درباره آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت که این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس با بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) موافقت کردند؛ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.»

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ از پایان رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون خبر داد. نمایندگان مجلس نیز در جلسه روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس با اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب برای مدت سه سال موافقت کردند. پس از تعیین مدت اجرای آزمایشی اجرای لایحه عفاف و حجای از سوی نمایندگان مجلس، این لایحه جهت طی کردن فرآیند قانون گذاری، جهت بررسی انطباق با قانون اساسی و شرع به شورای نگهبان ارسال شد. لایحه عفاف و حجاب تاکنون چندین مرتبه با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی