تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

اقامت ۲۸۴ هزار مسافر نوروزی در کردستان

منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می‌گوید ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر از مسافران نوروزی در این استان اقامت داشته‌اند.

کد خبر: ۱۶۳۲۷۳
۱۰:۵۸ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳

اقامت ۲۸۴ هزار مسافر نوروزی در کردستان

دیدارنیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تاکنون ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر از مسافران نوروزی در کردستان اقامت داشته‌اند.

منصور مهرزاد به ارائه آمار تعداد مهمانان نوروزی در استان پرداخت و اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه جاری ۲۸۴ هزار و ۴۱۱ نفر در کردستان اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت نیز یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی استان کردستان بازدید کرده‌اند، افزود: همچنین تعداد مسافران ورودی از عراق به مرز کشور - باشماق مریوان ۱۹ هزار و مسافران خروجی از این مرز ۱۷ هزار و ۳۵۰ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های شهرستان‌های «سنندج، دیواندره، بانه و مریوان» تکمیل شده و مهمانان باید از شهرستان‌های جایگزین استفاده کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون امکان ظرفیت پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان «سقز، قروه، بیجار و سروآباد» وجود دارد و در این شهرستان‌ها مشکلی نداریم.

مهرزاد در پاسخ به این سؤال که برخی گله‌مندی‌ها و پول‌های اضافی از مهمانان نوروزی در اقامتگاه‌های اورامان گرفته شده است؟ آیا مطلع هستید؟ اذعان داشت: برخی موارد گزارش شده، اما مربوط به اماکن شخصی بوده است، مراکز مجوزدار هیچ پول اضافی از مسافران نمی‌گیرند و نمی‌توانند بگیرند چراکه نظارت کامل بر نحوه عملکرد آنان وجود دارد و در صورت احراز، پروانه فعالیت آنان باطل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان ابراز داشت: امیدواریم با نظارت همه‌جانبه، شرایط را برای رضایت هرچه بیشتر مردم و مهمانان نوروزی فراهم کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی