تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ادعای آمریکا؛ ۴ پهپاد حوثی‌ها را منهدم کردیم

ارتش آمریکا، در بیانیه‌ای به زبان فارسی مدعی شد که ۴ پهپاد دوربرد شلیک شده توسط حوثی‌های یمن -که از نظر آنها تحت حمایت ایران هستند- را منهدم کرده است. این در حالی‌ست که مقامات سیاسی ایران حمایت نظامی از حوثی‌ها را رد کرده‌اند.

کد خبر: ۱۶۳۲۳۴
۱۱:۰۴ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

ادعای آمریکا؛ ۴ پهپاد حوثی‌ها را منهدم کردیم

دیدارنیوز: ارتش آمریکا ادعا کرد که ۴ پهپاد دوربرد شلیک شده توسط حوثی‌ها را بدون ثبت آسیب و خسارت منهدم کرد.

به نقل از العربیه، «سنتکام»، بامداد پنج‌شنبه نهم فروردین در بیانیه‌ای مدعی شد: «فرماندهی مرکزی آمریکا توانست ۴ پهپاد دوربرد شلیک شده توسط تروریست‌های حوثی تحت حمایت ایران در یمن را شناسایی و منهدم کند.»

در این بیانیه آمده است: «این پهپاد‌ها بر فراز دریای سرخ، یک کشتی جنگی ایالات متحده را هدف گرفته بودند و جهت دفاع از این کشتی منهدم شدند.»

به گفته «سنتکام» در این حادثه آسیب یا خسارتی به ناو‌های آمریکایی یا کشتی‌های ائتلاف وارد نشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در پایان بیانیه خود نیز گفت: «این اقدامات برای حفاظت از آزادی دریانوردی و امن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری آمریکا انجام می‌شود.»

شبه‌نظامیان حوثی که کنترل بخش بزرگی از سواحل یمن در دریای سرخ را در دست دارند، در چهار ماه گذشته با اعلام همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه، ده‌ها حمله با موشک و پهپاد علیه کشتی‌های تجاری انجام دادند.

حوثی‌ها ابتدا تنها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را هدف قرار می‌دادند، اما پس از حملاتی که آمریکا و بریتانیا علیه مواضع این گروه در یمن انجام داد، حملات این گروه به کشتی‌های بریتانیایی و آمریکایی آغاز شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی