تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مصطفی نیلی، وکیل دادگستری اعلام کرد

حکم فعالان حقوق زنان گیلان؛ بیش از ۶٠ سال حبس برای ۱۱ نفر

مصطفی نیلی، وکیل فروغ سمیع‌نیا و جلوه جواهری، فعالان حقوق زن در گیلان اعلام کرد که شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت برای ١١ فعال حقوق زنان گیلان مجموعا بیش از ۶۰ سال مجازات حبس صادر کرده است.

کد خبر: ۱۶۳۲۲۸
۱۰:۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

حکم فعالان حقوق زنان گیلان؛ بیش از ۶٠ سال حبس برای ۱۱ نفر

دیدارنیوز: شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت برای ١١ فعال حقوق زنان گیلان مجموعا بیش از ۶۰ سال مجازات حبس صادر کرد.

مصطفی نیلی، وکیل فروغ سمیع‌نیا و جلوه جواهری، فعالان حقوق زن در گیلان، در گفتگو با «شبکه شرق» با اشاره به نتیجه دادگاه برگزار شده برای این افراد، اظهار کرد: «جلسه رسیدگی به پرونده اسفند برگزار و روز چهارشنبه حکم دادگاه ابلاغ شد که بنا بر آن، برای ۱١ نفر، بیش از ۶۰ سال مجازات حبس تعیین شده است.»

او درباره احکام صادره برای موکلانش گفت: «خانم فروغ سمیع‌نیا، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد. خانم جلوه جواهری هم به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که بنا بر حکم دادگاه، مجازات اشد صادر شده برای متهمان این پرونده قابلیت اجرا خواهد داشت.

به گفته وکلای پرونده، شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت همچنین زهره دادرس، فعال حقوق زنان را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۶ سال و یک روز حبس و به اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرده است. همچنین سارا جهانی، متین یزدانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیا، نگین رضایی، زهرا دادرس و‌آزاده چاوشیان به اتهام اجتماع و تبانی، هرکدام به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی، هرکدام به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شدند.

این دادگاه همچنین هومن طاهری را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی