تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

هواشناسی؛ از تردد در مسیر‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب کنید

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، توصیه کرد که شهروندان از تردد در مسیر‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب کنند.

کد خبر: ۱۶۳۲۲۴
۰۹:۱۳ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

هواشناسی؛ از تردد در مسیر‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب کنید

دیدارنیوز: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین) را تشریح کرد و با توجه به بارش‌های سنگین روز‌های گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس)، توصیه کرد که شهروندان از تردد در مسیر‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب کنند.

صادق ضیائیان، با اشاره به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین)، اظهار کرد: پنجشنبه (۹ فروردین) از ظهر به تدریج فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، مناطق مرکزی کشور و گسترش آن به مناطق شرقی و جنوب شرقی، صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و بارش‌های رگباری موقتی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و اواخر پنجشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت مناطق کوهستانی در روز جمعه نیز بیان کرد: بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم دارد و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی است. در سایر مناطق کشور نیز وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعدوبرق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعدوبرق در مناطق ذکرشده وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سنگین روز‌های گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید از تردد در مسیر‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. همچنین شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیر‌های پیمایش وجود دارد. در نیمه شرقی کشور و بخش‌های جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین با اشاره به ارتفاعات شمال تهران توضیح داد: برای امروز (۹ فروردین) ارتفاعات شمال تهران آفتابی به تدریج افزایش سرعت باد و افزایش ابر، اواخر وقت در قله‌های مرتفع بارش پراکنده برف و رگبار موقتی، احتمال رعدوبرق و طی روز جمعه (۱۰ فروردین) هوا غالبا آفتابی و پایدار و گاهی افزایش سرعت باد، پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی