تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
از وعده‌های پرشمار تا آنچه در مستطیل سبز دیده شد

جوان‌گرایی نمایشی!

با وجود صحبت‌های امیر قلعه‌نویی درباره جوانگرایی در تیم‌ملی ایران، شرایط در فیفادی ماه مارچ مطابق آنچه تصور می‌شد پیش نرفت و وعده‌های مطرح شده درباره جوان‌شدن ترکیب تیم ملی در حد وعده ماند و خبری از تغییر و تحولات مشهود در ترکیب اصلی تیم ملی نبود!

کد خبر: ۱۶۳۲۱۲
۱۷:۵۳ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

جوان‌گرایی نمایشی!

دیدارنیوز: با وجود طرح وعده جوان‌گرایی، اکثریت بازیکنان زیر ۲۵ سال دعوت‌شده به اردوی ملی فرصت بازی به‌دست نیاوردند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران بعد از پایان رقابت‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران تصمیم گرفت تا فهرست ۲۹ نفره بازیکنان موردنظرش را معرفی کند. در فهرست جدید تیم ملی، اسامی بازیکنانی جدیدی به چشم می‌آمد که تاکنون سابقه حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان را نداشتند و همین مسئله باعث شد تا امیدواری‌هایی درباره تغییر و تحولات در ترکیب تیم ملی در راستای تغییر نسل و کاهش میانگین سنی تیم ملی به میان آید.

قلعه‌نویی بعد از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در صحبت‌های خود تاکید بر جوان‌گرایی داشت و مسئولان فدراسیون فوتبال هم با حمایت از برنامه‌های امیر قلعه‌نویی در مسیر جوان‌شدن فهرست تیم ملی، او را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ابقا کردند. با وجود صحبت‌های مطرح شده، شرایط در فیفادی ماه مارچ مطابق آنچه تصور می‌شد پیش نرفت و وعده‌های مطرح شده درباره جوان‌شدن ترکیب تیم ملی در حد وعده ماند و خبری از تغییر و تحولات مشهود در ترکیب اصلی تیم ملی نبود!

جوانگرایی اجباری در اولین بازی سال!

شجاع خلیل‌زاده مدافع باتجربه تیم ملی در دیدار رفت مقابل ترکمنستان محروم بود و همین مسئله باعث شد تا امیر قلعه‌نویی راه چاره‌ای جز انتخاب جانشین برای او از میان محمدامین حزباوی و یا سامان فلاح نداشته باشد که حزباوی در ترکیب اولیه قرار گرفت و در نیمه دوم، سامان فلاح به جای او وارد ترکیب تیم ملی شد. به جز حزباوی و فلاح، صالح حردانی، اللهیار صیادمنش و محمدرضا آزادی دیگر بازیکنان ۲۵ سال و یا زیر ۲۵ سال بودند که برابر ترکمنستان در بازی رفت به میدان رفتند که صیادمنش تنها ۲۰ دقیقه به میدان رفت و حضور آزادی در ترکیب تیم ملی هم تنها ۶ دقیقه بود!

تیمی که در عشق‌آباد پیرتر شد!

سرمربی تیم ملی ایران برای بازی برگشت تصمیم عجیبی گرفت و شجاع خلیل‌زاده را به ترکیب اصلی تیم ملی به جای محمدامین حزباوی بازگرداند و رامین رضاییان هم جانشین صالح حردانی شد تا میانگین سنی خط دفاع تیم ملی بیشتر شود. تنها تفاوت مهم ترکیب اصلی تیم ملی در بازی روز گذشته نسبت به دیدار رفت برابر ترکمنستان، اولین حضور محمد قربانی در ترکیب اولیه تیم ملی بود که او جانشین سردار آزمون شد تا شماتیک ترکیب تیم ملی تغییر کند.

قلعه‌نویی در بازی روز گذشته حتی در قامت یار تعویضی هم روی بازیکنان جوان و زیر ۲۵ سال تیمش ریسک نکرد و در دقیقه (۵+۹۰) بود که تنها تعویض او در زمینه اضافه‌کردن بازیکنان زیر ۲۵ سال به ترکیب تیم انجام شد و سامان فلاح به جای محمد محبی وارد زمین شد تا از میان ۱۳ بازیکن، ۲۵ سال و یا زیر ۲۵ سال دعوت‌شده به اردوی ملی محمدامین حزباوی، سامان فلاح، محمد قربانی، اللهیار صیادمنش، محمدرضا آزادی و صالح حردانی شانس حضور در ترکیب تیم ملی را به‌دست آورده باشند که از میان این ۶ بازیکن، فقط حزباوی، حردانی و قربانی توانستند حضور در ترکیب اولیه را تجربه کنند!

۷ جوانی که نیمکت و سکونشین بودند!

امیر قلعه‌نویی در اولین فیفادی بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نتوانست به وعده مهم خود جوان‌گرایی بود، وعده عمل بپوشاند و با وجود مشخص‌بودن سطح کیفی تیم ملی ترکمنستان، او تصمیم گرفت تا بازهم به بازیکنان باتجربه اعتماد کند؛ به‌طوری‌که آرشا شکوری، سعید سحرخیزان، حسین گودرزی، مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور، ابوالفضل جلالی و البته حسین پورحمیدی حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در ۲ مسابقه رفت‌وبرگشت برابر ترکمنستان را به‌دست نیاوردند تا وعده جوان‌گرایی در تیم ملی فعلاً بیشتر در حد یک نمایش باشد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی