تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در خاورمیانه چه خبر است

طوفان الاقصی؛ ادعای نتانیاهو: تشدید فشار‌ها کارساز نیست

در صد و هفتاد و سومین روز از «طوفان الاقصی» و جنگ میان اسرائیل و حماس، روز دوشنبه ۶ فروردین قطعنامه آتش‌بس فوری پایدار در غزه، در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اما اسرائیل بر ادامه جنگ و تجاوز تاکید کرده است.

کد خبر: ۱۶۳۱۸۲
۰۹:۴۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

طوفان الاقصی؛ حملات باوجود آتش‌‎‌بس ادامه دارد

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و هفتاد و سومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و ارتش بی‌رحم نتانیاهو همچنان در حال کشتار است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ ویرانگر و طولانی را می‌خوانید:

ساعت: ۱۹:۱۸/ ادعای نتانیاهو: تشدید فشار‌ها کارساز نیست

به نقل از العربیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه ۸ فروردین ادعا کرد لغو سفری که دستیاران ارشدش قرار بود در هفته جاری به واشنگتن انجام دهند، با هدف ارسال پیامی به حماس بود مبنی بر اینکه تل‌آویو در برابر تشدید فشار‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه، تسلیم نخواهد شد.

نتانیاهو در اظهاراتی طی دیدار با سناتور آمریکایی، ریک اسکات که به اسرائیل سفر کرده است، مدعی شد: «لغو سفر هیئت اسرائیلی به آمریکا قبل از هر چیز پیامی برای حماس بود که روی این فشار‌ها شرط نبندید، زیرا کارساز واقع نخواهد نشد».

یک هیئت اسرائیلی قرار بود برای گفتگو درباره نگرانی‌های آمریکا در مورد طرح‌های نتانیاهو برای حمله به شهر جنوبی رفح، جایی که اکثر مردم آواره غزه در آن پناه گرفته‌اند، به واشنگتن سفر کند، اما اسرائیل پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس در غزه شده بود و خودداری آمریکا از استفاده از حق وتوی برای رد پیش‌نویس این قطعنامه، سفر هیئت مذکور را لغو کرد.

طوفان الاقصی؛ ادعای نتانیاهو: تشدید فشار‌ها کارساز نیست

ایالات متحده در طول جنگ غزه از لحاظ نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل حمایت کرد، اما با افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و وخامت اوضاع انسانی به تدریج مواضع خود را تغییر داده و بار‌ها از قتل غیر نظامیان انتقاد کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، سه‌شنبه به همتای اسرائیلی خود یوآو گالانت گفت که تعداد کشته شدگان غیرنظامی در غزه «بسیار زیاد» است و در عین حال خواستار یافتن جایگزین‌هایی برای تهاجم نظامی بزرگ اسرائیل در جنوب نوار غزه شد.

آستین در ابتدای دیدار خود با گالانت گفت: «امروز در غزه تعداد تلفات غیرنظامیان بسیار زیاد و میزان کمک‌های بشردوستانه بسیار کم است».

یک مقام ارشد پنتاگون پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که آستین ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات به زودی به آزادی همه زندانیان منجر شود.

ساعت: ۱۹:۱۲/ اسپانیا ۲۶ تن کمک بشردوستانه به غزه ارسال کرد

در حالی که دولت اسپانیا از اسرائیل خواسته است گذرگاه‌های مرزی زمینی را برای جلوگیری از قحطی باز کند، هواپیما‌های ارتش اسپانیا ۲۶ تن کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارسال کردند.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: «اسپانیا بر باز کردن گذرگاه‌های زمینی به عنوان اقدامی ضروری برای جلوگیری از وضعیت قحطی اصرار دارد».

ساعت: ۱۸:۵۵/ ۷۶ کشته در ۲۴ ساعت گذشته

شبکه الجزیره اعلام کرد که ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر حملات بی‌رحمانه ارتش اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

ساعت: ۰۹:۳۸/ یورش اسرائیلی‌ها به بیمارستان ناصر

به نقل از تسنیم، حملات به بیمارستا‌ن‌ها در غزه همچنان ادامه دارد، گویی که رژیم اشغالگر قصد دارد شبکه درمان غزه را به طور کامل از بین ببرد.

در این میان در تازه‌ترین جنایت، نظامیان صهیونیستی در ساعات بامدادی به بیمارستان ناصر در خان‌یونس هجوم بردند.

در این راستا نظامیان ارتش صهیونیستی تعدادی از کادر درمانی و مردمی که داخل بیمارستان پناه گرفته بودند را به اسارت گرفتند.

ساعت: ۰۹:۳۱/ حملات باوجود آتش‌‎‌بس ادامه دارد

شبکه الجزیره قطر مدعی شد که با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان، حملات همچنان ادامه دارد و وضعیت در میدان همچنان وخیم است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی