تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آنکارا همیشه از آرمان فلسطین حمایت کرده

ترکیه: ارسال مهمات و تسلیحات به اسرائیل کذب است

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ارسال مهمات و تسلیحات از ترکیه به اسرائیل، وزارت بازرگانی ترکیه این ادعا را تکذیب و آن را جعلی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۶۳۱۸۰
۰۹:۱۸ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

ترکیه: ارسال مهمات و تسلیحات به اسرائیل کذب است

دیدارنیوز: وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای به گزارش‌های چند رسانه‌ای مبنی بر ارسال مهمات و تسلیحات از این کشور به اسرائیل واکنش نشان داده و بر عدم صحت و جعلی بودن چنین ادعا‌هایی تاکید کرد.

به نقل از العربیه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «واضح است که زیرنویس جدول تعرفه‌های گمرکی برای هدایت افکار عمومی به سمتی که می‌خواهند دستکاری شده و خبری که توسط سایت‌های خارجی منتشر شده است واقعیت را منعکس نمی‌کند».

تعدادی از رسانه‌ها به نقل از اداره آمار «ترک استات» ترکیه گزارش دادند که آنکارا در ژانویه گذشته مواد منفجره، باروت، اسلحه و مهمات برای اسرائیل ارسال کرده است.

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که مواد منفجره که از آن صحبت شده سوخت مایع و گاز و سلاح و مهمات که ذکر شده قطعات تفنگ شکاری و تجهیزات شکار ساده مانند نیزه بوده است.

هم‌زمان وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: «آنکارا همیشه از آرمان فلسطین حمایت کرده و در هیچ فعالیتی که با هدف آسیب رساندن به فلسطینی‌ها باشد، شرکت نمی‌کند».

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، هیچ همکاری بین وزارت دفاع ترکیه و اسرائیل در زمینه آموزش نظامی، مانور و صنایع دفاعی وجود ندارد.

روابط دیپلماتیک تل‌آویو و آنکارا در پی تهاجم اسرائیل به غزه که به‌دنبال حمله ۷ اکتبر حماس آغاز و به کشتار بیش از ۳۲ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر از میان زنان و کودکان فلسطینی منجر شد، به تیرگی گرایید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، پیش از این بار‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را فردی «خونخوار» و «آدم‌کش» خواند که با هدف طولانی کردن دوران سیاسی خود و فرار از محاکمه‌ای که در انتظار اوست، دست به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه می‌زند.

مقام‌های ترکیه بار‌ها تاکید کرده‌اند که گروه فلسطینی «حماس» را یک سازمان تروریستی نمی‌شناسند بلکه آن را جنبشی رهایی بخش که برای آزادسازی سرزمین خود و استقلال کشور فلسطین مبارزه می‌کند، به شمار می‌آورند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی