تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
درخواست عفو بین‌الملل

آتش‌بس در غزه فورا اجرا شود

عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۸ فروردین خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس در غزه شد که روز گذشته از تصویب‌ این شورا گذشت.

کد خبر: ۱۶۳۱۶۹
۱۸:۵۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد

دیدارنیوز: اگنس کالامار، دبیر کل عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با تاکید لزوم هموارکردن راه برای آتش‌بس دائمی به هدف کاهش درد و رنج جمعی در نوار غزه گفت: «انتظار صدور این قطعنامه مدت‌ها زمان برد، اما ضروری است که فوراً اجرا شود و به آتش‌بس پایدار برای کاهش فشار موجود بر غیرنظامیان و رسیدگی به ویرانی و رنج عظیم در غزه بیانجامد.»

به نقل از العربیه، کالامار افزود: «هیچ جایی برای اتلاف وقت وجود ندارد. مقامات اسرائیل باید فوراً بمباران وحشیانه خود در غزه را متوقف و ارسال کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کنند.»

کالامار همچنین تاکید کرد که اسرائیل، حماس و سایر گروه‌های مسلح باید «برای تضمین تداوم آتش‌بس تلاش کنند و غیر نظامیان اسیر و تمامی اسیران فلسطینی که طی بازداشت‌های خودسرانه در زندان‌های اسرائیل در بازداشت هستند، شامل غیرنظامیان غزه، باید فورا آزاد شوند.»

سیاست نسل‌کشی اسرائیل

کالامار هشدار داد که فلسطینیان در غزه «که بیش از ۳۲ هزار نفر از آن‌ها کشته شدند، با خطر نسل کشی مواجهند و کودکان با توجه به قحطی قریب‌الوقوع ایجادشده از سوی اسرائیل و تبدیل مناطق وسیع نوار غزه به مکان‌های غیرقابل سکونت ناشی از بمباران‌های وحشیانه اسرائیل، تا سرحد مرگ گرسنگی می‌کشند.»

شورای امنیت دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه در ماه رمضان شد، مشروط بر این که به آتش‌بس دائمی و آزادی بی قید و شرط تمامی اسیران بیانجامد.

شورای امنیت با اکثریت ۱۴ رای به پیش‌نویس این قطعنامه که توسط اعضای منتخب شورا ارائه شده و مورد حمایت گروه عربی قرار گرفته بود، رای مثبت داد، در حالی که آمریکا رای ممتنع داد.

دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل، تاکید کرد که این تصمیم باید با ایجاد تحولی در فشار سیاسی، از جمله تحریم فوری و همه جانبه تسلیحاتی همراه باشد تا بتواند در دراز مدت، به توقف دائمی جنگ و تغییر وضعیت هولناک جاری در غزه در غزه بیانجامد.

او افزود که رای‌گیری در شورای امنیت در چند هفته اخیر، تبدیل به «نمایش مسخره سیاسی با پیآمد‌های تراژیک برای غیرنظامیان شد و اعضای دائم این شورا شامل آمریکا و روسیه از حق وتو خود سوءاستفاده کردند.»

کالامار در بیانیه خود از جامعه بین‌المللی خواست که «بازی سیاسی را کنار گذاشته و اولویت را به نجات جان انسان‌ها از طریق این قطعنامه و راهگشایی در جهت برقراری آتش‌بس پایدار بدهد.»

در این بیانیه همچنین از ایالات متحده خواسته شد، ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و از جایگاه خود به عنوان متحد اصلی اسرائیل، این کشور را به موافقت با آتش‌بس پایدار و تسهیل ورود بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه، وادار سازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی