تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
گفتگوی برنامه کدال‌خوانی دیدارنیوز با محمد نوحی، حسابرس ارشد و تحلیل‌گر صورت‌های مالی

ایران خودرو مال کیست؟/ این شرکت در ۶ ماه، ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان دارد/ نهادهای نظارتی رانت تقسیم‌شده را پیگیری کنند

محمد نوحی، حسابرس ارشد و تحلیل‌گر صورت‌های مالی با اشاره به اینکه بانک پارسیان سهامدار عمده ایران خودرو نیست و بالاترین سهم را شرکت تدبیر سرمایه آراد دارد، گفت: صورت‌های مالی نشان می‌دهد متاسفانه عملکرد گروه شرکت ایران خودرو ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان در شش ماه است.

کد خبر: ۱۶۳۱۶۵
۲۱:۴۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

ایران‌خودرو

دیدارنیوز _ مهدی الیاسی: در برنامه کدال‌خوانی ما تلاش می‌کنیم در هر قسمت از این برنامه‌ها به تجزیه و تحلیل و بررسی صورت‌های مالی یکی از شرکت‌هایی که در بازار سرمایه ایران فعال است، بپردازیم. اهمیت بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی از این جهت است که برای ذی‌نفعان و سهامداران و فعالان بازار سرمایه یک درک و دید بهتری از شرکت‌هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، فراهم می‌کند.

در این برنامه از آقای محمد نوحی، حسابرس ارشد، تحلیل‌گر صورت‌های مالی و مدیر مالی یکی از شرکت‌های بزرگ بورسی، دعوت کرده‌ایم.

در این برنامه کدال‌خوانی دیدار اقتصادی تصمیم گرفتیم صورت‌های مالی شرکت ایران خودرو را بررسی کنیم. ایران خودرو یکی از شرکت‌های مهم بازار سرمایه است و از طرف دیگر صنعت خودرو و آن دو خودروساز اصلی همیشه از شرکت‌های بحث‌برانگیز و چالش‌برانگیز اقتصاد ایران و بازار سرمایه بودند. 

ویدیوی گفت‌وگو با محمد نوحی را اینجا، در یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید و بشنوید

 

محمد نوحی درباره ترکیب سهامداران این شرکت و در پاسخ به این سوال که ایران خودرو مال کیست، گفت: بله، همانطور که گفتید شرکت ایران خودرو یکی از شرکت‌های همیشه بحث‌برانگیز در بازار سرمایه و جامعه و اقتصاد بوده و مباحث مختلف و بحث‌های زیادی درباره سهامداران آن شده بود که به نوعی این اتفاق قبلا افتاده بود که بانک پارسیان سهام ایران خودرو را داشت و از آن طرف هم ایران خودرو سهام بانک پارسیان را داشت و معلوم نبود ایران خودرو مال بانک پارسیان است یا بانک پارسیان مال ایران خودرو.

این حسابرس ارشد در ادامه افزود: در صورت‌های مالی شش ماهه‌ای که شرکت ایران خودرو با تاخیر دو، سه ماهه ارایه کرد، ظاهرا آن اقدام حل شده و بانک پارسیان سهامدار عمده ایران خودرو نیست.

نوحی در پاسخ به این پرسش که ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت‌های زیر مجموعه گروه تدبیر از سهامداران مهم ایران خودرو هستند، اظهار داشت: الان یکی از سهامداران عمده یعنی بالاترین سهم را شرکت تدبیر سرمایه آراد دارد که این سهم ۱۵ درصد است. متاسفانه یکی از مشکلات و معضلاتی که در ایران خودرو هست، بحث مدیریت این شرکت بوده که عملا سهامداران مدیریت شرکت را ظاهرا بدست ندارند یا اگر هم بدست داشته باشند به روش‌های معقول و منطقی نیست.

ایران‌خودرو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی