تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فوری: تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه/ آمریکا رای ممتنع داد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه ۶ فروردین، در جلسه خود پیش‌نویس قطعنامه برای توقف فوری جنگ در غزه را تصویب کرد.

کد خبر: ۱۶۳۱۲۱
۱۸:۲۵ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

تصویب قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در غزه

دیدارنیوز: شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس فوری در غزه می‌شود، رأی مثبت داد.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان و آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

به نقل از ایسنا، نماینده موزامبیک در آغاز نشست امروز شورای امنیت گفت: «ما این پیش‌نویس قطعنامه را از طرف تمام اعضای غیردائم شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. پیش نویس ما خواستار آتش‌بس فوری در طول ماه رمضان که منجر به توقف دائمی آن می‌شود».

او همچنین گفت: «این پیش‌نویس با هدف پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار غزه ارائه شده است و تشدید تنش در غزه و اوضاع فاجعه‌بار آن تهدید آشکاری علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت به هر قطعنامه‌ای که عبارت «آتش‌بس دائمی» در آن درج شده باشد، رأی مثبت خواهد داد.

با این حال و با مخالفت آمریکا، شورای امنیت در درج عبارت «آتش‌بس دائمی» در قطعنامه موفق نشد.

پس از رأی مثبت شورای امنیت به آتش‌بس در غزه در طول ماه رمضان، نماینده الجزایر گفت تصویب این قطعنامه پیامی به مردم غزه است مبنی بر اینکه «جامعه جهانی درد آن‌ها را حس می‌کند و آن‌ها را رها نمی‌کند».

او همچنین خواستار عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت هم در ادامه مدعی شد «واشنگتن از برقراری آتش‌بس و تسهیل ارسال کمک‌ها به غزه حمایت می‌کند».

او گفت: «ما در حال پیشرفت درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه هستیم».

دیپلمات آمریکایی که کشورش حامی تمام قد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، مدعی شد چین و روسیه قصد مشارکت در تلاش‌های بشردوستانه در غزه را ندارند.

گرینفیلد گفت آمریکا با برخی از بند‌های آتش‌بس موافق نبود و به آن رأی مثبت نداد، اما تصویب قطعنامه امروز «بر اهمیت تعهد به صلح در طول ماه رمضان تاکید می‌کند».

او همچنین مدعی شد که «حماس یک سازمان تروریستی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، اما شورای امنیت آن را محکوم نکرد».

الجزیره پیشتر خبر داده بود اعضای غیردائم شورای امنیت به منظور جلوگیری از وتوی آمریکا در جلسه امروز، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم تهدید کرده بود اگر آمریکا قطعنامه امروز در سازمان ملل را وتو نکند، از سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن جلوگیری می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی